Περισσότερα και πιο βιωματικά γίνονται πλέον τα πολυτελή ταξίδια, αφαιρώντας ένα ποσοστό της αίγλης τους αναφέρει σε έρευνά της η εταιρεία δεδομένων GlobalData.

Η πιο πρόσφατη έκθεση της εταιρείας για την πολυτελή αγορά ταξιδίων, αποκαλύπτει ότι ο πολυτελής τουρισμός μεταβάλλεται προοδευτικά, με τους ταξιδιώτες να μετακινούνται από την πολυτέλεια σε πιο αποκλειστικές εμπειρίες.

Ειδικότερα, ο αριθμός των επισκεπτών που διαμένουν σε ξενοδοχεία πολυτελείας αυξήθηκε από 186,3 εκατ. το 2009 σε 306,3 εκατ. το 2017 και αναμένεται να φθάσει τα 394,6 εκατ. το 2021.

Η Κωνσταντίνα Μπουτσιούκου, στέλεχος της Global Data ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ενώ τα πολυτελή ταξίδια κάποτε ήταν συνδεδεμένα με πρώτης τάξεως μεταφορά, διαμονή πέντε αστέρων και βραβευμένα με αστέρι Michelin εστιατόρια, η αλλαγή στις αντιλήψεις των καταναλωτών και οι προτεραιότητες έχουν οδηγήσει σε επαναπροσδιορισμό της έννοια των πολυτελών ταξιδίων.

Πλέον οι ταξιδιώτες θέλουν να εξερευνήσουν τον πολιτισμό του προορισμού που επισκέπτονται και αναζητούν βαθύτερες εμπειρίες ταξιδιού. Σύμφωνα με την εταιρεία η αλλαγή στην έννοια του πολυτελούς τουρισμού οδηγεί σε αλλαγή του κοινού στόχου στο οποίο απευθύνεται.

Οι millennials δεν συγκαταλέγονται στις πλουσιότερες γενιές και ως εκ τούτου στην παραδοσιακή τους μορφή δεν θα θεωρούνται δημογραφικός στόχος για τον πολυτελές τουρισμό.

Ωστόσο, η έννοια του πολυτελούς τουρισμού μεταφράζεται διαφορετικά από διαφορετικές κατηγορίες καταναλωτών. Ενώ λοιπόν οι millennials ίσως να μην είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν πολλά για καταλύματα πολυτελείας, μπορεί να είναι όμως πρόθυμοι να απολαύσουν αποκλειστικές δραστηριότητες που χαρακτηρίζονται από ένα πιο βιωματικό στοιχείο στα ταξίδια τους.

4 τύποι ταξιδιωτών πολυτελείας

Σύμφωνα με την κυρία Μπουτσιοούκου υπάρχουν τέσσερις βασικοί τύποι ταξιδιωτών πολυτελείας. Οι «Bleisure», οι ταξιδιώτες που πρεσβεύουν ότι «ο χρόνος είναι χρήμα», η «ιδιαίτερης περίστασης» ταξιδιώτες και οι ταξιδιώτες «εξαιρετικής πολυτέλειας».

Ενώ οι τρεις πρώτες κατηγορίες προσελκύουν κοινό από διαφορετικές γενιές και κυρίως millennials, η κατηγορία «εξαιρετικής πολυτέλειας» τείνει να κυριαρχείται από άντρες και γυναίκες baby boomers.

Παράλληλα, οι εύπορες millennials ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τον αθλητικό και περιηγητικό τουρισμό, αλλά και για τις εκδηλώσεις ευεξίας που τους επιτρέπουν να χαλαρώσουν και να φορτίσουν τις «μπαταρίες» τους.

Τέλος, οι βασικές τάσεις στην αγορά πολυτελών ταξιδιών το 2018 χαρακτηρίζονται από «τη αναζήτηση της αυθεντικότητας», με ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για ταξίδια περιπέτειας, ιατρικού τουρισμού, ευεξίας, υπεύθυνου τουρισμού και ταξίδια πολλών γενεών.