Η αεροπορική απόσταση μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης σύντομα θα μειωθεί από οκτώ ώρες σε μόλις 90 λεπτά. Σύμφωνα με την έκθεση του CNN Travel, η αμερικανική διαστημική υπηρεσία NASA επιβεβαίωσε για «στρατηγική υψηλής ταχύτητας» η οποία θα συρρικνώσει τη διάρκεια των πτήσεων Νέας Υόρκης-Λονδίνο σε μόλις 90 λεπτά.

Η NASA αναπτύσσει ένα υπερηχητικό αεροσκάφος, που ονομάζεται X-59s, στο πλαίσιο της αποστολής Quesst. Επί του παρόντος, τα επιβατικά αεροπλάνα ταξιδεύουν με 600 mph, αλλά η Nasa διερευνά τη δυνατότητα σχεδιασμού ενός εμπορικά βιώσιμου και οικονομικού υπερηχητικού τζετ που θα ταξιδεύει μεταξύ 2 Mach και 4 Mach (1.535-3.045 mph).

Η NASA μελέτησε πρόσφατα εάν εμπορικές πτήσεις με ταχύτητα έως και 4 Mach – πάνω από 3.000 μίλια την ώρα – θα μπορούσαν να απογειωθούν στο μέλλον.

Η μελέτη του Κέντρου Ερευνών Glenn της NASA πρότεινε ότι υπάρχουν «δυνητικές αγορές επιβατών… σε περίπου 50 καθιερωμένες διαδρομές.» Τέτοιες διαδρομές περιλαμβάνουν υπερωκεάνια, επειδή κράτη, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, απαγορεύουν τις χερσαίες υπερηχητικές πτήσεις. Οι ΗΠΑ και άλλες χώρες έχουν απαγορεύσει την πτήση υπερηχητικών αεροσκαφών πάνω από την ξηρά λόγω ηχορύπανσης Ωστόσο, η NASA προσπαθεί να αλλάξει τους κανόνες υπερηχητικών πτήσεων στην ξηρά, επιτυγχάνοντας δύο σημαντικούς στόχους.

Η αποστολή Quesst της Nasa

Μετά τις μελέτες, το Advanced Air Vehicles Program (AAV) της NASA θα περάσει τώρα στην επόμενη ερευνητική του φάση για ταξίδια υψηλής ταχύτητας.

Στο πλαίσιο της αποστολής Quesst, η NASA αναπτύσσει ένα υπερηχητικό αεροσκάφος X-59 που διαθέτει τεχνολογία που μειώνει την ένταση ενός ηχητικού μπουμ από ένα υπερηχητικό τζετ. Στοχεύουν στη συνέχεια να πείσουν για την αλλαγή των κανόνων χερσαίας υπερηχητικής πτήσης.

Η διαστημική υπηρεσία θα αναθέσει σε εταιρείες να αναπτύξουν σχέδια και να κάνουν πραγματικότητα τα ταξίδια Mach 2 plus. Η ερευνητική ομάδα θα χωριστεί σε δύο μέρη, το ένα θα έχει επικεφαλής την Boeing και το άλλο από την Northrop Grumman Aeronautics Systems.

Η νέα φάση θα εξετάσει επίσης «την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα, τα οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα», δήλωσε στο CNN Travel η Mary Jo Long-Davis, διευθύντρια του Υπερηχητικού Τεχνολογικού Προγράμματος της NASA.