Οι αεροπορικοί ναύλοι αυτό το καλοκαίρι είναι «ουσιαστικά χαμηλότεροι» από ό,τι πριν από ένα χρόνο και οι τιμές «συνεχίζουν να επιδεινώνονται καθώς κινούμαστε στην καλοκαιρινή αιχμή», αναγνώρισε τη Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι.

O Ο’ Λίρι προχώρησε σε αυτή τη δήλωση αφότου η Ryanair ανέφερε πτώση 46% στα κέρδη στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου έως τον Ιούνιο, με τους μέσους ναύλους κατά 15% χαμηλότερα σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Το γεγονός ότι το Πάσχα έπεσε μερικώς τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους θα είχε αντίκτυπο στις τριμηνιαίες συγκρίσεις τιμών. Ωστόσο, ο Ο’ Λίρι περιέγραψε την πτώση των ναύλων ως “έκπληξη”, δεδομένου ότι η ζήτηση επιβατών “παραμένει ισχυρή” για τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο.

Παραδέχτηκε ότι οι καταναλωτικές δαπάνες είναι «πιο αδύναμες από ό,τι αναμενόταν», λέγοντας: «Οι τιμές παραμένουν πιο ήπιες από ό,τι περιμέναμε. Περιμέναμε ότι οι ναύλοι [αυτό το καλοκαίρι] θα ήταν σταθεροί έως μέτρια ανοδικοί.»

Αντίθετα, σημείωσε: «Το περιβάλλον τιμών συνεχίζει να επιδεινώνεται καθώς κινούμαστε στην περίοδο αιχμής».

Ο Ο’ Λίρι είπε σε αναλυτές ότι τα εξαμηνιαία αποτελέσματα της Ryanair μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα εξαρτώνται πλήρως από τις κρατήσεις και τις αποδόσεις μέχρι τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο και προειδοποίησε: «Αναμένουμε ότι οι ναύλοι θα είναι σημαντικά χαμηλότεροι από αυτήν την περίοδο το περασμένο καλοκαίρι. ”

Υπήρξε μια σχετική προειδοποίηση για τους ανταγωνιστές αερομεταφορείς, με τον ίδιο να επιμένει: «Θα συνεχίσουμε να τονώνουμε την ισχυρή αύξηση όγκου στην τιμή των αποδόσεων. Εάν πρέπει να διατηρήσουμε χαμηλότερες τιμές για να διατηρήσουμε την ανάπτυξη, τότε ας είναι».

Η έκπληξη του Ο’ Λίρι για την αδυναμία στην τιμολόγηση οφειλόταν στην επανειλημμένη παρατήρησή του ότι η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία παραμένει περιορισμένη λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις αεροσκαφών και προβλημάτων με τους κινητήρες πολλών Airbus A320 neo που απαιτούν το αεροσκάφος να τίθεται εκτός λειτουργίας για μήνες κάθε φορά.

Ο επικεφαλής της Ryanair σημείωσε ότι τα στοιχεία από τον ευρωπαϊκό φορέα διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol έδειξαν ότι η χωρητικότητα στην Ευρώπη το εξάμηνο έως τον Ιούνιο ήταν ακόμα 5% χαμηλότερη από ό,τι το 2019.

Όμως ο ίδιος προειδοποίησε για τη χαλάρωση των τιμών πριν από δύο μήνες, δηλώνοντας τέλος στον πληθωρισμό των ναύλων της μεταπανδημικής περιόδου.

Σημείωσε στη συνέχεια ότι η ζήτηση για τον Ιούνιο «απαίτησε περισσότερη τόνωση από πέρυσι» και είπε ότι ήταν «επιφυλακτικά αισιόδοξος» ότι οι καλοκαιρινοί ναύλοι αιχμής θα ήταν «σταθεροί» από το περασμένο καλοκαίρι, παρατηρώντας: «Η αδυναμία είναι στις διαδρομές αναψυχής. Υπάρχει έλλειψη δαπανών στις περισσότερες αγορές».

Το κόστος της αεροπορικής αυξάνεται , οι ναύλοι όχι

Ο συνολικός πληθωρισμός του Ηνωμένου Βασιλείου είχε πέσει στο 2% τον Ιούνιο, αλλά αυτό δεν έχει ακόμη καλύψει πολλά από τα έξοδα που πληρώνουν οι αερομεταφορείς και οι τουριστικοί πράκτορες.

Η Ryanair ανέφερε ότι το κόστος προσωπικού αυξήθηκε 25% σε ετήσια βάση το τρίμηνο έως τον Ιούνιο, πολύ πριν από την αύξηση 11% στις πτήσεις. Τα τέλη αεροδρομίου και εξυπηρέτησης αυξήθηκαν κατά 13%, και τα τέλη ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατά 14%.

Από τα κύρια έξοδα της αεροπορικής εταιρείας, μόνο το κόστος των καυσίμων αυξήθηκε λιγότερο από το ποσοστό επέκτασης – αυξήθηκε κατά 6%.

Η Ryanair εξακολουθεί να ανέφερε τριμηνιαία κέρδη 360 εκατομμυρίων ευρώ, κάπως καλύτερα από ό,τι ο Όμιλος αεροπορικών εταιρειών Lufthansa αναμένεται να παρουσιάσει στα εξαμηνιαία αποτελέσματα την επόμενη εβδομάδα.

Η Lufthansa εξέδωσε προειδοποίηση κερδών την περασμένη εβδομάδα και ανακοίνωσε την έναρξη «ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάκαμψης», με προσωρινή ζημιά εξαμήνου ύψους 427 εκατ. ευρώ έναντι 149 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Ο όμιλος σημείωσε «μείωση των αποδόσεων σε όλες τις περιοχές κυκλοφορίας» και προειδοποίησε: «Γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο για την Lufthansa Airlines να ξεπεράσει τα επίπεδα για ολόκληρο το έτος».

Στις ΗΠΑ, όπου οι αεροπορικές εταιρείες δεν ήταν ποτέ τόσο κερδοφόρες όσο τα τελευταία δύο χρόνια, η Delta Air Lines ανέφερε έσοδα ρεκόρ για τους τρεις μήνες έως τον Ιούνιο, αλλά σημαντική πτώση στα κέρδη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Delta, Εντ Μπάστιαν, σημείωσε μια χαλάρωση στην τιμολόγηση της οικονομικής θέσης, ως ένδειξη ότι η μετά την πανδημία έκρηξη στα αεροπορικά ταξίδια αναψυχής στις ΗΠΑ μπορεί να έχει καταρρεύσει.

Τα έσοδα από επιβάτες ανά θέση μειώθηκαν κατά 3% σε ετήσια βάση από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, παρά την αύξηση κατά 10% των εσόδων premium καμπίνας.

«Η τιμολόγηση πρέπει να παραμείνει ελκυστική»

Σε ποιο βαθμό αντανακλάται η πίεση στα αεροπορικά εισιτήρια στην τιμολόγηση των πακέτων διακοπών για την υπόλοιπη καλοκαιρινή περίοδο;

Ανέκδοτα, οι μικρότεροι τουριστικοί πράκτορες αναφέρουν συμπίεση στις τιμές τους τελευταίους μήνες.

Δυστυχώς, δεν έχουμε πλέον το πλεονέκτημα των δεδομένων κρατήσεων της GfK για να κατανοήσουμε τη συνολική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά θα πρέπει να έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα μετά τα αποτελέσματα των easyJet και easyJet Holidays σήμερα το πρωί (24 Ιουλίου) και Tui τον επόμενο μήνα.

Η Jet2 έχει ήδη σημειώσει μείωση των τιμών στα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους έως τον Μάρτιο που ανακοινώθηκαν στις 11 Ιουλίου.

Η εταιρεία ανέφερε «ρεκόρ αριθμού επιβατών, ρεκόρ εσόδων και ρεκόρ κερδοφορίας». Ωστόσο, περιέγραψε την αύξηση των τιμών αυτό το καλοκαίρι ως «μέτρια», σε αντίθεση με πέρυσι, όταν η μέση τιμή ενός πακέτου Jet2holidays αυξήθηκε κατά 11%, και μόνο αρκετή για να αντισταθμίσει τις αυξήσεις κόστους «εν μέρει».

Η Jet2 ανέφερε ότι οι πελάτες πακέτων αυξήθηκαν κατά 7% αυτό το καλοκαίρι έναντι αύξησης 12,3% στη συνολική χωρητικότητα και 15% αύξησης της χωρητικότητας Atol

Ο τρέχων συντελεστής θερινής φόρτωσης της αεροπορικής εταιρείας ήταν σχεδόν δύο ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερος την ίδια περίοδο πέρυσι, με τους επιβάτες να «κάνουν κράτηση πολύ πιο κοντά στην αναχώρηση».

Υπό αυτές τις συνθήκες, σημείωσε: «Η τιμολόγηση πρέπει να παραμείνει ελκυστική».

Η EasyJet ήταν προσεκτική ως προς τις τιμές τον Μάιο όταν εξέδωσε αποτελέσματα εξαμήνου, με τον διευθύνοντα σύμβουλο John Lundgren να αρνείται να βασιστεί στις προσδοκίες των ναύλων, λέγοντας ότι ήταν «πολύ νωρίς για να πούμε πώς θα γίνει αυτό [το καλοκαίρι] και στην τελευταία αγορά. “.

Ωστόσο, σε μια ενημέρωση συναλλαγών σήμερα , είπε: «Η ισχυρή απόδοσή μας το τρίμηνο οφείλεται στο γεγονός ότι περισσότεροι πελάτες επιλέγουν την EasyJet για το ασυναγώνιστο δίκτυο προορισμών μας και τη σχέση ποιότητας/τιμής. Αυτό το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε παρά το Πάσχα που έπεσε τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, αποδεικνύοντας τη συνεχιζόμενη σημασία των ταξιδιών και αυτό σημαίνει ότι παραμένουμε σε καλό δρόμο για να παραδώσουμε ένα ακόμη καλοκαίρι ρεκόρ, φέρνοντάς μας ένα βήμα πιο κοντά στους μεσοπρόθεσμους στόχους μας».

Όμως, όπως η Ryanair, η EasyJet λειτουργεί περίπου 8% περισσότερη χωρητικότητα αυτό το καλοκαίρι από πέρυσι και πρέπει να την γεμίσει.