O καθαρισμός όλων των σημείων επαφής της καμπίνας του αεροπλάνου θα είναι δύσκολο να διατηρηθεί καθώς αυξάνεται η κίνηση, για λόγους πρακτικούς.
Αυτό επεσήμαναν ειδικοί από τον κλάδο αερομεταφορών που συμμετείχαν στο διαδικτυακό σεμινάριο της RedCabin, για την υγιεινή στην καμπίνα των αεροσκαφών. Και οι αερομεταφορείς αναζητούν τρόπους μακροχρόνιου καθαρισμού στις καμπίνες.
«Υπήρχαν περίπου 105.000 πτήσεις παγκοσμίως ανά ημέρα το 2019, εξηγεί ο Μπεν Μπέτελ Διευθυντής Έργου Εσωτερικών Αεροσκαφών στην Counterpoint. Κάθε αεροπλάνο έχει κατά μέσο όρο 200 θέσεις, και πιθανότατα χρειάζονται τρία λεπτά για να καθαριστεί μια θέση από ένα άτομο. Έτσι, τρία λεπτά και 200 θέσεις, αυτό είναι 600 λεπτά».
Εάν ένα αεροπλάνο είναι να γυρίσει σε μία ώρα στον προορισμό του, αυτό είναι αδύνατο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η βιομηχανία είναι θα δεχτεί μείωση των προδιαγραφών υγιεινής.
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί για την υγεία και την ευημερία των επιβατών τους.
Ωστόσο, ίσως χρειαστεί να γίνουν δημιουργικές για να καταπολεμήσουν το COVID-19, διασφαλίζοντας παράλληλα γρήγορους χρόνους για να υποστηρίξουν βελτιωμένες συχνότητες πτήσεων.
Και οι επιβάτες πρέπει να είναι σίγουροι ότι θα διατηρηθεί η καθαριότητα.
Βελτιωμένος καθαρισμός εν πτήσει
Μία προσέγγιση είναι να πραγματοποιηθεί περισσότερος καθαρισμός κατά την πτήση για να μειωθεί το βάρος του πληρώματος εδάφους.
Για παράδειγμα, η Emirates έχει επεκτείνει τα καθήκοντα πληρώματος καμπίνας επιβατών στις πτήσεις με Α380.
Βέβαια οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων προσφέρουν μεγαλύτερο χρόνο για ενδελεχή καθαρισμό στο έδαφος. Αλλά η βιομηχανία θα χρειαστεί λύσεις που απαιτούν λιγότερο χρόνο εργασίας και προσφέρουν υψηλούς βαθμούς προστασίας από ιούς.
Ομίχλη και UVC
Η απολύμανση με ηλεκτροστατική ομίχλη ή με φως UVC ενδέχεται να βοηθήσουν στη μείωση των απαιτήσεων εργασίας για τον καθαρισμό.
Για το UVC η εταιρεία Honeywell έχει αποκτήσει μια παγκόσμια, αποκλειστική άδεια παραγωγής, διαφήμισης και πώλησης της φορητής τεχνολογίας, που ήταν γνωστή ως “GermFalcom” στον κλάδο της αεροδιαστημικής.
Οι περισσότεροι συμμετέχοντες στο διαδικτυακό σεμινάριο ήταν θετικοί στις δύο αυτές λύσεις σε σχέση με το μη αυτόματο καθαρισμό για παρατεταμένη περίοδο.
- Το 34% εξέφρασε την εμπιστοσύνη στο UVC.
- Το 33% στην ηλεκτροστατική ομίχλη.
- Το 25% εμπιστεύεται τον χειροκίνητο καθαρισμό.
Αντιμετώπιση με θερμότητα
Συζητήθηκε επίσης η χρήση της θερμότητας ως απολυμαντικό με αύξηση της θερμοκρασίας της καμπίνας σε επίπεδα που θα μπορούσαν να σκοτώσουν ιούς μεταξύ πτήσεων.
Ωστόσο, η πιθανότητα βλάβης των εξαρτημάτων της καμπίνας θεωρήθηκε πολύ μεγάλη και η διαδικασία θέρμανσης των καμπινών θεωρήθηκε επίσης μη βιώσιμη σε κλίμακα.
Είναι λύση η αλλαγή σχεδιασμού της καμπίνας στο αεροπλάνο;
Μια άλλη πιθανή λύση είναι να αλλάξει ο σχεδιασμός της καμπίνας, έχοντας κατά νου την ευκολία καθαρισμού. Ώστε ο COVID-19 και οποιαδήποτε άλλη μελλοντική μολυσματική απειλή στο αεροπλάνο, να μην μπορεί να κρυφτεί στις γωνίες.
Τα νέα σχέδια απομόνωσης θέσεων μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση της εξάπλωσης της λοίμωξης. Προστατεύοντας τους επιβάτες από σταγονίδια όταν οι άλλοι βήχουν ή φτερνίζονται. Αλλά αυτές τις προτάσεις έχουν περισσότερες επιφάνειες για καθαρισμό.