Οι περισσότεροι άνθρωποι παρακολουθούν τα αθλήματα που τους ενδιαφέρουν από την άνεση του καναπέ τους. Ωστόσο, μια πιο προσεκτική ματιά στην αθλητική αρένα σήμερα, αποκαλύπτει μια αυξανόμενη τάση σύμφωνα με την οποία περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να παρακολουθήσουν αυτά τα παιχνίδια από κοντά.
Αυτού δημιουργεί τεράστια περιθώρια κέρδους για όσους εμπλέκονται με τον αθλητισμό αλλά φυσικά και για τις διάφορες χώρες οι οποίες υποδέχονται τα εκατομμύρια υποστηρικτών που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τις αγαπημένες ομάδες τους ή παίκτες.
Παράδειγμα αυτού είναι το γεγονός ότι οι χώρες «αγωνίζονται» πραγματικά για να διοργανώσουν μεγάλες αθλητικές εκδηλώσεις όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο, τους Ολυμπιακοί Αγώνες, ή το Κύπελλο Αφρικής των Εθνών.
Σημειώνεται ότι υπάρχουν σήμερα πάνω από 1,1 δις. διεθνείς τουριστικές αφίξεις παγκοσμίως, ενώ ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (UNWTO) προβλέπει ότι μέχρι το 2020 θα αυξηθεί σε 1,4 δισ.
Στο πλαίσιο αυτής της εξαιρετικά ανθεκτικής και πολύπλευρης βιομηχανίας, ο τουρισμός που σχετίζεται με τον αθλητισμό παρουσιάζει σήμερα σημαντικές ευκαιρίες τόσο για αναδυόμενους όσο και για ώριμους προορισμούς.
Η αγορά του αθλητικού τουρισμού είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας και ισοδυναμεί με 60,7 τρισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Ορισμένες χώρες κατάφεραν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία που παρουσίασε ο αθλητικός τομέας.
Μεγάλοι τουριστικοί προορισμού αναπτύσσουν τουριστικά προϊόντα που περιστρέφονται γύρω από αθλήματα ευχαρίστησης όπως το γκολφ.
Αυτές οι έννοιες επιτρέπουν στους προορισμούς να αυξήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα στη διεθνή σκηνή, προσελκύοντας τουρίστες που επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με τη φύση και να αλληλεπιδράσουν με την κοινότητα για να απολαύσουν πιο υγιείς και διαδραστικές διακοπές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέλος αποτελεί η Κένυα η οποία διαθέτει πάνω από 40 γήπεδα γκολφ, οκτώ από τα οποία φιλοξένησαν σημαντικά τουρνουά και θεωρούνται διεθνή πρότυπα.