Ο Carlos Cendra, διευθυντής Πωλήσεων & Μάρκετινγκ στη Mabrian, εταιρεία παροχής πληροφοριών για τον ταξιδιωτικό κλάδο, σχολιάζει την πτώση που παρατηρείται στα μερίδια αγοράς των διεθνών TOs στην ισπανική αγορά τονίζοντας ότι: “Όσον αφορά σε οποιουσδήποτε κύριους ισπανικούς προορισμούς αναζητήσαμε αυτό το καλοκαίρι, οι διεθνείς ταξιδιωτικοί πράκτορες από αγορές προέλευσης όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία έχουν χάσει ένα σημαντικό κομμάτι του μεριδίου αγοράς τους σε σύγκριση με το 2019.

Αξίζει να επισημανθεί ότι ενώ οι πτώσεις στο ποσοστό του μεριδίου αγοράς μπορεί να φαίνονται μικρές, βλέποντας τη γενική εικόνα αυτές είναι τεράστιες: η πτώση της Μάλαγα από 8 στο 5% σημαίνει σχεδόν μισή μείωση των κρατήσεων, η πτώση της Μαγιόρκα ισοδυναμεί με 20% των πωλήσεων και ούτω καθεξής. Κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τόσο σημαντικά πλήγματα.

Τι κρύβεται πίσω από αυτό; Το μερίδιο του ταξιδιωτικού πράκτορα μειώθηκε με αργούς ρυθμούς, αν κοιτάξουμε τα τελευταία 20 χρόνια με την είσοδο στην αγορά των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους, την ανάπτυξη του FIT (Foreign Independent Tour) και ούτω καθεξής.

Αλλά μια τέτοια δραστική πτώση σε δύο χρόνια μπορεί να εξηγηθεί μόνο λόγω δύο κύριων φαινομένων: πρώτον φαίνεται ότι οι κύριοι ταξιδιωτικοί πράκτορες δεν κατάφεραν να αποκτήσουν όλους τους νέους πιθανούς πελάτες μετά την κατάρρευση του Thomas Cook (ο οποίος είχε περίπου το 7% των το συνολικό μερίδιο αγοράς των προορισμών που αναλύθηκαν).

Και δεύτερον, ο COVID ίσως ωθεί ορισμένους ταξιδιώτες να προτιμήσουν την ευελιξία που προσφέρουν τα ταξίδια FIT που έχουν κλειστεί με αερομεταφορείς χαμηλού κόστους κ.λπ.

Η έντονη συμβουλή μας προς τα ισπανικά συμβούλια προώθησης ισπανικών προορισμών -ή τα ξενοδοχεία σε αυτούς τους προορισμούς- είναι να προσαρμοστούν σε αυτήν τη νέα τάση όταν πρόκειται για καμπάνιες μάρκετινγκ και στα είδη των εμπειριών στον προορισμό”.