Η επιχείρηση του Ομίλου TUI αναπτύχθηκε καλά μέχρι τις αρχές Μαρτίου. Στη συνέχεια ήρθε η παγκόσμια ταξιδιωτική απαγόρευση, η οποία αύξησε την εποχική απώλεια εξαμήνου.

Το διευθύνων σύμβουλος της TUI θέλει τώρα να μειώσει το διοικητικό κόστος κατά 30% και τις θέσεις εργασίας.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους (Οκτώβριος 2019 έως Μάρτιος 2020), οι πωλήσεις του Ομίλου TUI μειώθηκαν κατά 0,6% από έτος σε έτος σε 6,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Μέχρι τον Φεβρουάριο, ο τουριστικός όμιλος είχε σημειώσει αύξηση στις πωλήσεις (6%) και τα κέρδη (συν 21%).

Ο  κ. Γιούσεν θέλει να ξεκινήσει ξανά την ταξιδιωτική επιχείρηση το συντομότερο δυνατό. Η ομάδα θα πρέπει να βγει ισχυρότερη από την κρίση. “Αλλά θα είναι ένα διαφορετικό TUI και ένα διαφορετικό περιβάλλον αγοράς από ό,τι πριν από την πανδημία. Αυτό σημαίνει περικοπές: στις επενδύσεις, στο κόστος, στο μέγεθος και στην παρουσία μας σε όλο τον κόσμο. Πρέπει να είμαστε πιο λιτοί από πριν, πιο αποτελεσματικοί, γρηγορότεροι και πιο ψηφιακοί”είπε κατά την παρουσίαση του ισολογισμού εξαμήνου.

Το λεγόμενο γενικό κόστος θα μειωθεί μόνιμα κατά 30% σε ολόκληρο τον Όμιλο. “Σε όλο τον κόσμο, αυτό θα έχει αντίκτυπο σε περίπου 8.000 θέσεις εργασίας που δεν θα καλύψουμε ή θα μειώσουμε. Προκειμένου να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στην επιτυχή εξέλιξη των τελευταίων ετών ακόμη και μετά την κρίση, πρέπει τώρα να εφαρμόσουμε την επανευθυγράμμιση γρήγορα”, τονίζει ο κ. Γιούσεν.

Σύμφωνα με την εταιρεία, ο όμιλος απασχολεί σήμερα περισσότερους από 70.000 ανθρώπους παγκοσμίως. Η επέκταση των ψηφιακών πλατφορμών στις νέες αγορές πηγών και για τις δραστηριότητες στις περιοχές διακοπών θα επιταχυνθεί.

Η στρατηγική “Asset right” που ξεκίνησε το 2019 πρέπει επίσης να εφαρμοστεί “ακόμη πιο στοχευμένη και ταχύτερη”. Για να ενισχύσει τις ταμειακές ροές, η TUI είχε ήδη εκχωρήσει μερικές συμμετοχές σε ταξιδιωτικούς πράκτορες και ξενοδοχειακά ακίνητα και είχε φέρει τη θυγατρική του Αμβούργου Hapag-Lloyd Cruises στην κοινοπραξία TUI Cruises με τη Royal Caribbean.

Χάρη στην κάθετη ολοκλήρωση και ιδίως στα δικά της ξενοδοχεία και κρουαζιερόπλοια, η TUI κέρδισε πολύ πριν από την κρίση. Ωστόσο, οι απώλειες γίνονται αισθητές σε όλα τα επίπεδα.

Δεν υπάρχει πρόβλεψη για πωλήσεις και κέρδη

Δεδομένης της ασαφούς κατάστασης για το πότε τα ταξίδια θα είναι δυνατά και πάλι, ο κ. Γιούσεν δεν κάνει προβλέψεις για το τρέχον έτος. Ωστόσο, οι αναλυτές αναμένουν απότομη πτώση των πωλήσεων και υψηλή απώλεια για τον όμιλο.

Οι τράπεζες UBS και Morgan Stanley είχαν αποσύρει την εκτίμησή τους για το απόθεμα που είχε πληγεί σοβαρά από την πανδημία τις τελευταίες ημέρες.

Από τις 10 Μαΐου 2020, ο όμιλος, ο οποίος έλαβε ένα γεφυρωτικό δάνειο 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ από την KfW, δήλωσε ότι είχε κεφάλαια και διαθέσιμες πιστωτικές διευκολύνσεις περίπου 2,1 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Εν τω μεταξύ, η ομάδα θέλει να σώσει τη θερινή περίοδο. “Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι δυνατές, με σαφείς κανόνες. Θα ανακαλύψουμε εκ νέου τις διακοπές 2020”. Ο όμιλος και θυγατρικές όπως η Riu έχουν θέσει νέα πρότυπα υγιεινής για ξενοδοχειακές δραστηριότητες.

Τα πρώτα ξενοδοχεία TUI στο Sylt και στο Mecklenburg-Western Pomerania θα ανοίξουν τις πόρτες τους στους επισκέπτες τις επόμενες ημέρες. Η ομάδα είναι έτοιμη να ξεκινήσει τις ταξιδιωτικές δραστηριότητες το συντομότερο δυνατό. Η σεζόν ξεκινά αργότερα, αλλά μπορεί να διαρκέσει περισσότερο, προβλέπει η TUI.