Οι μελλοντικές αυξήσεις των τελών των αεροπορικών εταιρειών που χρησιμοποιούν το Χίθροου θα μπορούσαν να μειωθούν μετά από παρέμβαση της εποπτικής αρχής ανταγωνισμού σε αναθεώρηση της ρυθμιστικής αρχής της αεροπορίας.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας πρότεινε αλλαγές στα τέλη μετά από αντεκκλήσεις από το αεροδρόμιο και τρεις αεροπορικές εταιρείες – British Airways, Delta Air Lines και Virgin Atlantic – στην Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) πέρυσι.
Η CAA είχε καθορίσει πριν από ένα χρόνο ότι οι χρεώσεις ανά επιβάτη θα περιοριστούν σε 25,43 £ το 2024, 25,24 £ το 2025 και £ 25,28 το 2026.
Μια διαβούλευση έξι εβδομάδων θα πραγματοποιηθεί τώρα με την αρχή να λέει ότι οι χρεώσεις θα μπορούσαν να μειωθούν κατά περίπου 1,52 £ το 2025 και 1,58 £ το 2026.
Οι προτεινόμενες αλλαγές θα οδηγήσουν στο ανώτατο όριο της ονομαστικής τιμής ανά επιβάτη του Χίθροου σε 23,72 £ το 2025 και 23,70 £ το 2026.
Ενώ αυτό είναι περίπου 6% χαμηλότερο από τις χρεώσεις για το 2025 και το 2026 που είχε αρχικά ορίσει η CAA, ανέρχεται σε αύξηση περίπου 3,5% «σε σύγκριση με τις χρεώσεις που θα είχαν αν δεν χρειάζονταν αλλαγές», είπε η ρυθμιστική αρχή.
Η CAA σκοπεύει να αποφασίσει εάν θα τροποποιήσει την άδεια του Heathrow αυτό το καλοκαίρι. Οι προσαρμογές θα κατανεμηθούν ομοιόμορφα το 2025 και το 2026.
«Αυτό επιτρέπει στην Heathrow Airport Limited να αντικατοπτρίζει την απόφαση όταν συμβουλεύεται τις χρεώσεις του 2025 αργότερα μέσα στο έτος και είναι σύμφωνο με τις απαιτήσεις του τελικού προσδιορισμού της CMA», ανέφερε η CAA.
Η CMA διαπίστωσε τον Οκτώβριο του 2023 ότι η CAA είχε «επιτύχει σε γενικές γραμμές τη σωστή ισορροπία» μεταξύ της διασφάλισης ότι οι τιμές για τους επιβάτες δεν είναι πολύ υψηλές και ενθαρρύνοντας τους επενδυτές να διατηρήσουν και να βελτιώσουν το αεροδρόμιο με την πάροδο του χρόνου.
Ωστόσο, καθόρισε επίσης ότι υπήρχαν ορισμένα «μικρότερα ζητήματα» που έπρεπε να επανεξετάσει η ΥΠΑ του Ηνωμένου Βασιλείου.