Η Ryanair απειλεί να μειώσει τη χωρητικότητα στη Γερμανία λόγω αυξημένων φόρων και υψηλών λειτουργικών εξόδων, απαιτώντας άμεσες μειώσεις.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Eddie Wilson μιλάει συγκεκριμένα για πιθανές περικοπές για το 2025.

Ενώ άλλες χώρες της ΕΕ όπως η Ουγγαρία, η Ιταλία, η Πολωνία και η Σουηδία μειώνουν ή και καταργούν τους φόρους εναέριας κυκλοφορίας, η Γερμανία τον αύξησε πρόσφατα κατά 24%, καταγγέλλει η Ryanair. Ο φόρος εναέριας κυκλοφορίας στη Γερμανία είναι πλέον ο δεύτερος υψηλότερος στην ΕΕ και βλάπτει τη γερμανική αεροπορική βιομηχανία.

Ωστόσο, η Ryanair δεν αρκείται στην κριτική – η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους απειλεί να κόψει τις δικές της υπηρεσίες εάν δεν μειωθεί ο φόρος. Η αεροπορική εταιρεία καλεί τώρα τη γερμανική κυβέρνηση να μειώσει επειγόντως το υπερβολικά υψηλό κόστος των αεροπορικών ταξιδιών αντιστρέφοντας και τελικά καταργώντας την πρόσφατη αύξηση κατά 24% στα τέλη εναέριας κυκλοφορίας. Εάν αυτό δεν συμβεί, η Γερμανία θα χάσει ένα επιπλέον 10% της χωρητικότητας της Ryanair μέχρι το καλοκαίρι του 2025 – που ισοδυναμεί με περίπου 1,5 εκατομμύριο θέσεις. Η αεροπορική εταιρεία έχει ήδη μειώσει την παρουσία της στη Γερμανία και στο παρελθόν.

Εκτός από την κατάργηση του φόρου εναέριας κυκλοφορίας, η Ryanair καλεί επίσης την κυβέρνηση «να μειώσει επειγόντως τα αυξανόμενα τέλη ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, τα οποία έχουν διπλασιαστεί από το 2019, και να αναβάλει την αύξηση κατά 50% στα τέλη ασφαλείας που έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2025». Εάν δεν συμβεί τίποτα, η αεροπορική εταιρεία λέει ότι θα αποσύρει τη χωρητικότητα από τη Γερμανία και θα τη μεταφέρει σε χώρες με χαμηλότερο κόστος.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Wilson πιστεύει ότι η αγορά των αερομεταφορών είναι σε ρήξη “Η γερμανική αεροπορική αγορά είναι σε ρήξη και χρειάζεται επειγόντως αναδιάρθρωση. Η Γερμανία έχει ανακτήσει μόνο το 82% της κίνησης πριν από την κάλυψη, που είναι μακράν η χειρότερη επίδοση από οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ”, τονίζει κατηγορώντας το υψηλό κόστος. Η Ryanair δεν είναι μόνη στην κριτική της. Μόλις πρόσφατα, η Γερμανική Ένωση Αεροδρομίων ADV διαμαρτυρήθηκε επίσης για υψηλό κόστος και ζήτησε αλλαγή πολιτικής.