Το 79% από τους οικοδεσπότες της Airbnb έχουν μόνο μία ιδιοκτησία στην πλατφόρμα. Το υπόλοιπο είναι επιχειρήσεις διαχείρισης ακινήτων ή φιλοξενίας.

Όπως ανακοίνωσε η Airbnb στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, έχει περισσότερους από τέσσερα εκατομμύρια οικοδεσπότες σε όλο τον κόσμο και 5,6 εκατομμύρια ενεργές λίστες.
Με το 90% των οικοδεσποτών της να είναι μεμονωμένοι μικροί διαχειριστές ακινήτων.

Η εταιρεία αποκαλεί αυτούς τους μεμονωμένους οικοδεσπότες με ένα ακίνητο στην πλατφόρμα της «τον πυρήνα της κοινότητας φιλοξενίας μας», που διατηρούν τη «μοναδικότητα των καταχωρίσεων».

Μπορεί οι μικροί διαχειριστές ακινήτων να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της προσφοράς της Airbnb, αλλά οι μεγαλύτεροι διαχειριστές ακινήτων αυξάνονται επίσης γρήγορα.

Αυτοί οι επαγγελματίες που φιλοξενούν πάνω από 100 καταχωρίσεις έχουν αυξηθεί.

Αυτό αποτελεί πρόκληση για την Airbnb, καθώς η επωνυμία της βασίζεται στην εμπειρία των επισκεπτών.

Σύμφωνα με μια έκθεση της Transparent, οι οικοδεσπότες της Airbnb με μία μόνο ιδιοκτησία έχουν υψηλά σκορ κριτικής. Όσο μεγαλύτερος είναι ο οικοδεσπότης, τόσο χαμηλότερη είναι η μέση κριτική και η βαθμολογία.

Η Airbnb το 2020, έχει 83% παραπάνω καταχωρίσεις από οικοδεσπότες με μία μόνο ιδιοκτησία σε σχέση με το Vrbo και το Booking.com.

Σύμφωνα με την έκθεση όσο περισσότερες καταχωρίσεις διαχειρίζεται ένας μεμονωμένος κεντρικός υπολογιστής, τόσο πιθανότερο είναι να παραθέσουν το απόθεμα τους σε πολλά κανάλια.

Η Airbnb έχει μεγαλύτερη αναλογία αποκλειστικότητας σε όλα τα κράτη που αναλύονται, ξεπερνώντας την Booking.com και την Expedia.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, η Booking.com έχει τις δεύτερες περισσότερες καταχωρίσεις, αλλά η Expedia είναι πολύ ανταγωνιστική στις ΗΠΑ.

Οι υπεύθυνοι της Booking.com αναζητούν τρόπους για να εξυπηρετήσουν μεμονωμένους οικοδεσπότες.

Αναγνωρίζοντας πως οι μεμονωμένοι ιδιοκτήτες σπιτιού είναι το σήμα κατατεθέν του μετασχηματισμού του εναλλακτικού χώρου διαμονής τα τελευταία χρόνια.

Μεγαλύτερες διαμονές

Η Airbnb λέει ότι οι μακροχρόνιες διαμονές – που ορίζονται ως τουλάχιστον 28 διανυκτερεύσεις – ήταν ήδη μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της το 2019.

Η κρίση COVID-19 έφερε δημιούργησε την τάση workcation. Η Airbnb και η Vrbo, στηρίζουν την τελευταία τάση.

Ενώ αυτές οι παραμονές μεγαλύτερης διάρκειας μπορεί να είναι καλές για τους οικοδεσπότες προσφέροντας εγγυημένο εισόδημα, εάν η τάση παραμείνει, μπορεί να επηρεάσει ευρέως το διαθέσιμο απόθεμα. Καθώς και τα έσοδα για εταιρείες διαχείρισης και πλατφόρμες.

Κι αυτό γιατί οι πλατφόρμες του είδους κερδίζουν χρήματα από κάθε κράτηση. Και τώρα οι κρατήσεις είναι λιγότερες, αλλά με μεγαλύτερο χρόνο διαμονής.