Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι αεροπορικές εταιρείες δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, ωστόσο, οι αβεβαιότητες παραμένουν. Αυτές έχουν να κάνουν με οικονομική επιβράδυνση, αύξηση των αεροπορικών ναύλων και καθυστερημένες παραδόσεις αεροσκαφών.
Σύμφωνα με μελέτη της AlixPartners οι προοπτικές είναι θετικές, με τις αεροπορικές εταιρείες low cost να κερδίζουν έδαφος έναντι των παραδοσιακών.
Η εναέρια κυκλοφορία ανακάμπτει σταθερά τους τελευταίους μήνες, με όλες τις περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Ασίας μετά την πρόσφατη επαναλειτουργία της Κίνας, να αναμένεται να επανέλθουν στα προ της Covid επίπεδα.
Η κίνηση εσωτερικού έχει ήδη ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 το 2023, χάρη στην επιτάχυνση στην Ασία και την Κίνα. Η διηπειρωτική κίνηση έχει επίσης αυξηθεί στις αρχές του 2023, αλλά παραμένει περίπου στο -15% των επιπέδων πριν από την Covid.
Οι διαδρομές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης ή της Βόρειας Αμερικής είναι οι πιο απομακρυσμένες από την πλήρη ανάκαμψη. Έχουν προβλέψει επίπεδα θέσεων το 2023 περίπου 78% και 63%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2019.
Πολλαπλές αβεβαιότητες
Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πολλαπλές αβεβαιότητες, όπως ο αντίκτυπος της παγκόσμιας οικονομικής επιβράδυνσης και η αύξηση των τιμών καταναλωτή. Αυτό θα μπορούσε να μειώσει τη ζήτηση ταξιδιών λόγω των νοικοκυριών που έχουν λιγότερο διαθέσιμο εισόδημα.
Οι τιμές των εισιτηρίων παραμένουν υψηλές. Επιπλέον, η αεροπορική βιομηχανία αντιμετωπίζει επίσης το αυξανόμενο κόστος εργασίας, τα επιτόκια και τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών και ανταλλακτικών που επηρεάζουν τις δραστηριότητές τους.
Επίσης, οι νέοι κανονισμοί απαλλαγής από τον άνθρακα στην Ευρώπη αναμένεται να επηρεάσουν τις τιμές των εισιτηρίων.
Οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους
Στα επόμενα τέσσερα χρόνια, οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους αναμένεται να κερδίσουν έξι ποσοστιαίες μονάδες μεριδίου αγοράς στην ενδοευρωπαϊκή κίνηση, ενώ οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα χάσουν.
Η Ryanair αναμένεται να ηγηθεί αυτής της ανάπτυξης αυξάνοντας το ευρωπαϊκό μερίδιο της από 13% σε 19%.
Άλλες εταιρείες χαμηλού κόστους παρουσιάζουν σταθερές τάσεις. Οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες επωφελούνται από την πρόσφατη ανάκαμψη της διεθνούς κίνησης. Το μεγαλύτερο μέρος των κερδών τους είναι από πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.
Σήμερα, υπάρχει μια αυξανόμενη τάση προς περιβαλλοντικά βιώσιμα ταξίδια. Το 50% είναι πρόθυμο να πληρώσει υψηλότερη τιμή για βιώσιμα ταξίδια, ενώ περίπου το 42% σκέφτεται να μειώσει την απόσταση στις αποδράσεις του.
Σε αυτήν την ομάδα ταξιδιωτών που επικεντρώνονται στη βιωσιμότητα, περίπου το 20%-25% είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν τις ταξιδιωτικές τους συνήθειες.