Οι αρνητικές συνέπειες που είχε για το κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας, η αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει την ελληνική οικονομία και η οποία εντάθηκε τους πρώτους μήνες του 2012, αποτυπώνονται στα αποτελέσματα της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης.

Για το πρώτο τρίμηνο του έτους ο όμιλος της ΑΝΕΚ παρουσίασε έσοδα 34 εκατ. ευρώ από 61,4 εκατ. ευρώ την περσινή αντίστοιχη περίοδο. Αντίστοιχα μειωμένα ήταν τα έσοδα και σε επίπεδο μητρικής, αφού έφτασαν τα 28,7 εκατ. ευρώ από 56,1 εκατ. ευρώ πέρσι. Όπως σημειώνεται από την εταιρεία τα έσοδα του α’ τριμήνου του 2012 έχουν επηρεαστεί και από τη λειτουργία της κοινοπραξίας της ΑΝΕΚ με τον όμιλο Attica στις γραμμές του Ηρακλείου και της Ανκόνας (έναρξη τον Ιούνιο του 2011) καθώς και τα έσοδα της συγκεκριμένης περιόδου είχαν ενισχυθεί από τις έκτακτες ναυλώσεις πλοίων του ομίλου.

Οι ζημιές επίσης για τον όμιλο αυξήθηκαν και διαμορφώθηκαν για το πρώτο τρίμηνο του 2012 στα 17,2 εκατ. ευρώ από ζημιές ύψους 3,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Οι ζημιές σε επίπεδο μητρικής εταιρείας έφτασαν τα 15,7 εκατ. ευρώ από ζημιές 700.000 ευρώ το α’ τρίμηνο του 2011.

Το κόστος πωληθέντων για το α’ τρίμηνο του 2012 σε επίπεδο ομίλου μειώθηκε από τα 54,1 εκατ. ευρώ πέρσι, σε 41,2 εκατ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο μητρικής εταιρείας από 46,4 εκατ. ευρώ πέρσι σε 35,2 εκατ. ευρώ φέτος, παρά τη σημαντική αύξηση της τιμής των καυσίμων. Τα μεικτά αποτελέσματα του ομίλου, για το πρώτο τρίμηνο του 2012 ανήλθαν σε ζημιές 7,2 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 7,4 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα μεικτά αποτελέσματα σε επίπεδο μητρικής εταιρείας διαμορφώθηκαν σε ζημιές ύψους 6,5 εκατ. ευρώ έναντι 9,8 εκατ. ευρώ πέρσι.

Επίσης τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων του ομίλου κατέγραψαν για το πρώτο τρίμηνο του 2012 ζημιές 9,7 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,8 εκατ. ευρώ πέρσι, ενώ σε επίπεδο μητρικής οι ζημιές φέτος έφτασαν τα 8,4 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 5,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Εντονη εποχικότητα

Η ΑΝΕΚ, το α’ τρίμηνο του 2012 δραστηριοποιήθηκε σε γραμμές της Κρήτης (Χανιά Ηράκλειο), της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), των Δωδεκανήσων, των Κυκλάδων και του Ανατολικού Αιγαίου. Όπως σημειώνει: “Η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών έχει οδηγήσει σε μείωση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης.

Η μείωση της κίνησης και η σημαντική άνοδος των διεθνών τιμών των καυσίμων (η μέση τιμή για το α’ τρίμηνο αυξήθηκε κατά 28% περίπου έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου) είναι τα βασικά στοιχεία που επηρέασαν τα αποτελέσματα του ομίλου για το α’ τρίμηνο του 2012. Όπως όμως σημειώνει η ΑΝΕΚ δεδομένου ότι η δραστηριότητα στον κλάδο χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου δεν είναι ενδεικτικά για το σύνολο του έτους.

Η ΑΝΕΚ υπογραμμίζει ότι μέσα σε αυτό το αρνητικό περιβάλλον που έχει δημιουργήσει η τρέχουσα χρηματοοικονομική κρίση και η συνεχιζόμενη ύφεση, οι βασικοί και άμεσοι στόχοι της είναι η διατήρηση του λειτουργικού κόστους σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα, η εξεύρεση ρευστότητας και η βέλτιστη διαχείριση του στόλου. Μέριμνα της διοίκησης της εταιρείας είναι η ανάληψη ενεργειών με “στόχο την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση των συνθηκών, καθώς και η αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται”.