Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι επιβάτες μιας καθυστερημένης πτήσης μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση από αερομεταφορέα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που εκτελεί πτήση για λογαριασμό αεροπορικής εταιρείας της ΕΕ.

Όπως αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ο κανονισμός για τα δικαιώματα των αεροπορικών επιβατών σχετικά με μια καθυστερημένη πτήση, τους παρέχει το δικαίωμα να ζητήσουν αποζημίωση από αερομεταφορέα εκτός ΕΕ σε περιπτώσεις που εκτελούσε ολόκληρη την πτήση για λογαριασμό του.

Η απόφαση αφορά τρεις ταξιδιώτες που είχαν κλείσει τις πτήσεις τους με τη γερμανική Lufthansa μέσω ταξιδιωτικού πρακτορείου.
Η πτήση που αναχώρησε από τις Βρυξέλλες -με ενδιάμεσο σταθμό στο Νιούαρκ των ΗΠΑ και τελικό προορισμό το Σαν Χοσέ στις ΗΠΑ- είχε καθυστέρηση 233 λεπτών.
Η πτήση, ωστόσο δεν πραγματοποιήθηκε από τη Lufthansa αλλά από την United Airlines, έναν αερομεταφορέα των ΗΠΑ.

Το Δικαστήριο διατυπώνει την απόφαση του σημειώνοντας ότι, εφόσον η United Airlines είχε την ευθύνη της εκτέλεσης της συγκεκριμένης πτήσης, συμπεριλαμβανομένου του καθορισμού του δρομολογίου της, αποτελεί τον εκτελούντα αερομεταφορέα και ως εκ τούτου, αναγνωρίζεται ως ενεργή αεροπορική εταιρεία για λογαριασμό της Lufthansa.

Ωστόσο εξηγεί, ότι παρόλο που η United Airlines υποχρεούται να αποζημιώσει αυτούς τους επιβάτες ως ο πραγματικός αερομεταφορέας, η ίδια έχει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση από κάθε πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων τρίτων, σύμφωνα με την ισχύουσα εθνική νομοθεσία.