Δύο από τους μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές έσπασαν το «ρόδι» των νέων συμφωνιών εν όψει της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια 2012, η οποία ανοίγει τις πύλες της τη Δευτέρα 4 Ιουνίου στο Metropolitan Expo Athens.

 

Ο Ομιλος Αγγελικούση ανακοίνωσε συμφωνία με έξι διεθνείς τράπεζες για πιστώσεις ύψους 1,25 δισ. δολαρίων, οι οποίες θα χρηματοδοτήσουν το επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής εννέα πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενώ ο Βίκτωρ Ρέστης σχεδιάζει να αναπτυχθεί στον κλάδο της κρουαζιέρας στη Κίνα, έπειτα από συμφωνία με την κυβέρνηση της κινεζικής επαρχίας Ηainan.

Πρόκειται για δύο συμφωνίες που δίνουν το στίγμα της δυναμικής που αναπτύσσει ο ελληνικός εφοπλισμός παγκοσμίως, όταν την ίδια στιγμή στην «έδρα» του η δημοσιονομική και οικονομική κρίση κορυφώνεται και ορισμένες πολιτικές δυνάμεις επεξεργάζονται σενάρια αλλαγών στο ανταγωνιστικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον Ομιλο Αγγελικούση, εξασφάλισε, όπως ανακοινώθηκε, χρηματοδότηση ύψους 1,25 δισ. δολ από μία ομάδα έξι διεθνών τραπεζών. Το δάνειο θα χρησιμοποιηθεί για τη ναυπήγηση εννέα πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από μία ομάδα 11 υπό ναυπήγηση πλοίων, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ των ετών 2013 και 2015.

Οι έξι τράπεζες είναι οι Citi, Commonwealth Bank of Australia, Credit Suisse, Deutsche Bank, DNB Bank and Nordea. Η εξασφάλιση των πιστώσεων από μια ομάδα κορυφαίων διεθνών τραπεζών σε ένα δυσχερές οικονομικό περιβάλλον της αγοράς είναι μια απόδειξη των μακροχρόνιων σχέσεων του Ομίλου με τις τράπεζες, σχολίασε ο κ. Ιωάννης Αγγελικούσης, επικεφαλής του ομίλου.

Ο όμιλος Αγγελικούση έχει υπό ναυπήγηση συνολικά 11 πλοία μεταφοράς LNG, εκ των οποίων επτά στα ναυπηγεία της Daewoo και τέσσερα στην Hyundai Heavy Industries. Επίσης, εν λειτουργία έχει πέντε πλοία μεταφοράς LNG. Συνολικά, ο Ομιλος Αγγελικούση ελέγχει ένα στόλο από 113 πλοία ξηρού φορτίου, δεξαμενοπλοίων και LNG Carriers.

Την ίδια στιγμή, ένα άλλος πολύ μεγάλος Ελληνας εφοπλιστής, ο Βίκτωρ Ρέστης, σχεδιάζει να αναπτύξει την κρουαζιέρα στην Κίνα.

Οπως δήλωσε ο ίδιος στο πρακτορείο Bloomberg, πρόκειται να δημιουργηθεί μία κοινή εταιρεία με την κυβέρνηση της επαρχίας Hainan της Κίνας και προτίθεται να αγοράσει καινούργια και μεταχειρισμένα κρουαζιερόπλοια για να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια αναψυχής στην περιοχή.

Ο όμιλος έχει στείλει ήδη ένα κρουαζιερόπλοιο στην περιοχή, ενώ εξετάζει τα επόμενα βήματα.

Επίσης ο ίδιος εκτιμά ότι επενδυτικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι θαλάσσιες γεωτρήσεις εξόρυξης πετρελαίου ή αερίου και εξετάζει τα επόμενα βήματά του στον τομέα αυτό μέσω της νορβηγικής Golden Energy Offshore, την οποία απέκτησε το 2010. Σήμερα η εν λόγω εταιρεία ελέγχει ένα στόλο από πέντε πλοία υποστήριξης, παρέχοντας υπηρεσίες σε πετρελαϊκές επιχειρήσεις και εταιρείες φυσικού ερίου.

Ο όμιλος ελέγχει και την Enterprise Shipping & Trading S.A., η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, για την οποία ο κ. Ρέστης εκτιμά ότι δεν αναμένεται να ανακάμψει πριν από το 2017.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

Πηγή: naftemporiki.gr