krouazierapeiraias2202«Χρονιά κρουαζιέρας» αποδεικνύεται το 2013 για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, ο οποίος ανέβηκε στην τέταρτη θέση στον κόσμο και στη δεύτερη στην Ευρώπη, στη διακίνηση επιβατών κρουαζιερόπλοιων. Στον αντίποδα όμως, τα ελληνικά λιμάνια δεν έχουν καταφέρει να αναδειχθούν σε βάσεις κρουαζιέρας και δεν συμπεριλαμβάνονται στις λίστες με τα μεγαλύτερα home port λιμάνια του κόσμου.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας το 2013 διακινήθηκαν από τον ΟΛΠ ΟΛΠ+0,56% 2,41 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας. Αριθμός που τον κατατάσσει στην τέταρτη θέση στον κόσμο για φέτος, μετά το Nassau στις Μπαχάμες με 3,72 εκατ. επιβάτες, το Cozumel στο Μεξικό με 2,54 εκατ. επιβάτες και τη Βαρκελώνη με 2,45 εκατ. επιβάτες.

Αντίθετα όμως το λιμάνι του Πειραιά, όπως και όλα τα ελληνικά λιμάνια δεν υπάρχουν στη λίστα με τα 20 μεγαλύτερα home port λιμάνια του 2013, αφού από το λιμάνι του Πειραιά δεν ξεκίνησαν κρουαζιέρες περισσότεροι από 400.000 επιβάτες.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Θεόδωρο Κόντε το οικονομικό όφελος από την αύξηση του home port στη χώρα θα είναι πολύ μεγάλο, αφού η αντιστοιχία των εξόδων του επισκέπτη κρουαζιέρας, με αυτό που διαλέγει να ξεκινήσει το ταξίδι του από ένα ελληνικό λιμάνι είναι ένα προς τέσσερα.

Η Ελλάδα το 2012 είχε έσοδα μόλις 600 εκατ. ευρώ από την κρουαζιέρα, όταν η Ισπανία, η οποία έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με τη χώρα μας, με την ουσιώδη διαφορά ότι αποτελεί βάση κρουαζιέρας για την ανατολική Μεσόγειο, είχε έσοδα 1,3 δισ. ευρώ.

Για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας σύμφωνα με τον κ. Κόντε χρειάζονται μια σειρά από βελτιώσεις, όπως είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, αλλά και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας σε τομείς όπως τα λιμενικά έξοδα, οι φόροι, η γραφειοκρατία.

naftemporiki