Στην ανάπτυξη της τουριστικής αγοράς της Άπω Ανατολής εδράζεται το νέο στοίχημα του ελληνικού τουρισμού. Ήδη τα δεδομένα αλλά και το μηνύματα από την ελπιδοφόρο και εν αναπτύξει αγορά είναι θετικά. Σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού το 2020 θα ταξιδεύουν 100 εκατ. Κινέζοι. Τα σημερινά δεδομένα έχουν υπερκεράσει την έρευνα, αφού ήδη 100 εκατ. Κινέζοι κάνουν διακοπές στο εξωτερικό.

Επ εσχάτοις στην Ελλάδα  ξεκίνησαν οι πρώτοι Κινέζοι τουρίστες κρουαζιέρας, η Σαντορίνη αποτελεί κορυφαίο προορισμό γάμων και η Αθήνα εισέρχεται δυναμικά στον καμβά των δυνητικών προορισμών των Κινέζων. Βέβαια στην ίδια οδό αναζήτησης για ταξίδια στην Ελλάδα βρίσκεται τόσο η αγορά της Νοτίου Κορέας όσο και αυτή της Ιαπωνίας, μολονότι στην τελευταία δεν υπάρχει απ΄ευθείας πτήση για τη χώρα μας.

Παρακαταθήκη για την ανάπτυξη της αγοράς της Άπω Ανατολής είναι οι non stop πτήσεις. Από το Σεπτέμβριο ξεκινά πτήσεις από Πεκίνο προς Αθήνα η Air China και λέγεται ότι σε βραχύ χρονικό διάστημα τοποθετείται η απ΄ευθείας πτήση η China Eastern από τη Σαγκάη προς την Αθήνα.

Οι κινήσεις των Κινέζων είναι στρατηγικού χαρακτήρα. Τον Σεπτέμβριο θα ανακοινωθεί η κινεζική εταιρεία που εξαγοράζει την Celestyal Cruises. Μέχρι τα τέλη Ιουλίου εκτιμάται ότι θα ανακοινωθεί η εξαγορά του 25% της Aegean Airlines από την HAINAN, στρατηγική συμμαχία που ακούγεται ότι θα ανάψει το «πράσινο φως» για απ΄ ευθείας πτήσεις του ισχυρότερου αερομεταφορέα της Ελλάδας προς την Κίνα (τούτο προϋποθέτει την απόκτηση 4 αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων).

Η ραγδαία ανάπτυξη των εργασιών της COSCO με την κυοφορούσα είσοδο της στο μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο των Βαλκανίων, το Θριάσειο Πεδίο του ΟΣΕ, η είσοδος του κινεζικού κολοσσού China Merchants Holdings International στον ΟΛΘ μέσω της Terminal Link, της FOSUN στο project του Ελληνικού και της πανθομολογούμενης εξαγοράς του 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος» από την Shenzhen Airports καταδεικνύουν τη σπουδή των Κινέζων για την Ελλάδα. Και όχι μόνον την τουριστική !

Πριν λίγες ημέρες με μουσακά και χαμόγελα, εγκαινιάστηκε η απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας με Σιγκαπούρη, με την πρώτη πτήση στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Scoot, θυγατρικής της Singapore Airlines. Οι πτήσεις προς και από Σιγκαπούρη, που πραγματοποιούνται με αεροσκάφος 787 Dreamliner με την ονομασία Mous-Scoot-Ka (ονομάστηκε έτσι από το  δημοφιλές ελληνικό πιάτο Μουσακά!), γίνονται τέσσερις φορές την εβδομάδα, με την εταιρεία να προσδοκά αυξημένο επιβατικό ενδιαφέρον, λόγω της ευνοϊκής, όπως τονίζουν οι ιθύνοντες, σχέσης ποιότητας υπηρεσιών αλλά και τιμής αφού το κόστος μετ΄ επιστροφής δεν θα υπερβαίνει τα 450 ευρώ.

«Η απόφαση ορόσημο της Scoot να επιλέξει την Αθήνα ως σημείο εισόδου για την επέκτασή της στην ευρωπαϊκή αγορά συνάδει με τη στρατηγική απόφαση του Ομίλου Singapore Airlines για τόνωση της επιβατικής κίνησης μεταξύ Ασίας/Ειρηνικού», σημείωσε στο tourismtoday.gr  ο διευθύνων σύμβουλος της Budget Aviation Holdings, κ. Lee Lik Hsin, θυγατρικής του Ομίλου που έχει τον πλήρη έλεγχο και τη διαχείριση των Scoot και Tiger air.

Οι προοπτικές είναι ευοίωνες. Καιρός είναι το υπουργείο Εξωτερικών να ξεπεράσει τον ράθυμο εαυτό του διευκολύνοντας τις προϋποθέσεις ανάπτυξης των νέων αγορών. Άλλωστε ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων μας !

ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ (pressntigri@gmail.com)