Ένας στους τρεις καταναλωτές που αποταμιεύουν, θεωρούν τις διακοπές ως το μη απαραίτητο στοιχείο το οποίο όμως θα χρηματοδοτήσουν για να το πραγματοποιήσουν, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα της KPMG.

Συμμετείχαν 3.000 καταναλωτές σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο το Δεκέμβριο και ανέφερε ότι  το 61% σχεδιάζει να μειώσει τις προαιρετικές δαπάνες το 2023, για φαγητό έξω, ρούχα και φαγητό σε πακέτο.

Από το 87% των ερωτηθέντων που έχουν αποταμιεύσεις, το 43% είπε ότι έπρεπε ήδη να χρησιμοποιήσει τραπεζικούς πόρους για την κάλυψη βασικών δαπανών.

Όταν ρωτήθηκαν για ποιο μη απαραίτητο στοιχείο θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιήσουν την εξοικονόμηση πόρων, οι διακοπές ήταν η πιο δημοφιλής απάντηση (30%), ακολουθούμενη από τις οικιακές βελτιώσεις και τις οικιακές συσκευές.

Η Linda Ellett, επικεφαλής των καταναλωτικών αγορών, λιανικής και αναψυχής της KPMG στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε: «Το τρέχον βασικό κόστος, οι φόβοι για το πόσο ψηλά θα αυξηθούν – συμπεριλαμβανομένων των ανησυχιών για τα επιτόκια των στεγαστικών δανείων και τις αλλαγές στις τιμές της ενέργειας το επόμενο έτος – είναι όλοι παράγοντες γιατί τα δύο τρίτα των καταναλωτών που ερευνήσαμε είπαν ότι πρέπει να μειώσουν τις μη βασικές δαπάνες τους το 2023.

Πρόσθεσε: «Η ικανότητα και η όρεξη να δαπανηθούν για μεγάλα είδη εισιτηρίων είναι περιορισμένες σε αυτό το κλίμα, αλλά τα σχέδια δαπανών παραμένουν για διακοπές, βελτιώσεις σπιτιού και συσκευές.

Μια ξεχωριστή έρευνα 2.000 καταναλωτών που πραγματοποιήθηκε από την Ipsos για λογαριασμό του London North Eastern Railway (LNER) διαπίστωσε επίσης ότι τα ταξίδια αναψυχής παρέμειναν προτεραιότητα, με το 65% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι σκόπευαν να κάνουν ένα ταξίδι αναψυχής εντός του Ηνωμένου Βασιλείου τα επόμενα 12 μήνες.