του Σταύρου Χαμπάκη

Παραφράζοντας ένα απόφθεγμα του Αμερικάνου φωτογράφου David Alan Harvey (don’t shoot what it looks like, shoot what it feels like) θα ήθελα να μεταφέρω από την εμπειρία μου κάποιες συμβουλές για την σύγχρονη φωτογραφική παρουσίαση των ξενοδοχείων σας.

• Μία σωστή επαγγελματική φωτογράφιση θα πει ή θα συμπληρώσει την ιστορία του ξενοδοχείου σας στους πελάτες σας. Θα είναι λοιπόν απαραίτητο να συζητήσετε με τον φωτογράφο σας το κοινό στο οποίο απευθύνεστε και σε συνδυασμό με το κατάλληλο styling, να δημιουργήσετε στοχευμένες εικόνες.

• Η ξενοδοχειακή αγορά, αλλάζει ταχύτατα και θα πρέπει να ενημερώσετε τον φωτογράφο που θα επιλέξετε για το ποια ξενοδοχεία αποτελούν το benchmark σας ή το στυλ το οποίο επιθυμείτε να αναδείξετε. Συζητήστε μαζί του για το πως θα διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό σας.

• Επενδύστε στην δημιουργία ενός πλάνου λήψεων/ storyboard, ο χρόνος τρέχει γρήγορα σε μία φωτογραφική ημέρα. Η ελλιπής οργάνωση της φωτογράφισης θα οδηγήσει σε λιγότερες φωτογραφίες και κατ’επέκταση σε αύξηση του προϋπολογισμού σας για να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες σας.

• Ενημερώστε όλο το προσωπικό σας για την επικείμενη φωτογράφιση. Δεν είναι λίγες οι φορές που η άφιξη ενός φορτηγού προμηθειών για το f&b μπορεί να καθυστερήσει για τουλάχιστον μία ώρα τον φωτογραφικό προγραμματισμό.

• Δείτε τις φωτογραφίες των πελατών σας όπου σας κάνουν tag, ποια είναι τα αγαπημένα τους σημεία, προσθέστε τα στο πλάνο των λήψεων σας, στην πιο όμορφη χρωματικά ώρα.

• Αφήστε τον φωτογράφο να περιηγηθεί στο ξενοδοχείο σας και να βγάλει αυθόρμητες φωτογραφίες του προσωπικού στις οποίες φέρονται με φυσικότητα. Αποφύγετε τις λήψεις όπου το προσωπικό ή τα μοντέλα σας δείχνουν αφύσικα και ποζάρουν στο φακό.

• Αφήστε το ξενοδοχείο σας να αναδειχθεί μέσα από τον φυσικό φωτισμό του, αποτυπώστε τις αρχιτεκτονικές του λεπτομέρειες, δείξτε πως το ζωγραφίζουν οι σκιές, αν πάλι πρέπει να ενισχυθεί το φως κάντε το με τρόπο αληθοφανή, δημιουργώντας εικόνες που δεν φαίνονται επιτηδευμένες.

• Δημιουργήστε νυχτερινές λήψεις με εμπειρίες που μεταδίδουν μια φιλόξενη και άνετη αίσθηση με έμφαση στο lifestyle του ξενοδοχείου σας, εικόνες γεμάτες ζωή και συναισθήματα.

• Οι φωτογραφίες που θα δημιουργήσετε, είναι το μοναδικό μέσο στο να προσελκύσετε πελάτες από άλλες χώρες και ηπείρους, αυτό λοιπόν που χρειάζεστε είναι να παρουσιάσετε την σωστή δική σας μοναδική ιστορία, με στόχο την πραγματοποίηση κρατήσεων, που θα προσφέρουν συναισθήματα, αναμνήσεις και μοναδικές εμπειρίες και υπηρεσίες.

• Παρουσιάστε τις εμπειρίες που οι πελάτες σας ονειρεύονται να ζήσουν τόσο στο ξενοδοχείο σας, όσο και στην περιοχή σας. Μην εξαντλήσετε την φωτογράφιση σε αρχιτεκτονικά στοιχεία, αλλά προσθέστε και βιωματικές (lifestyle) λεπτομέρειες

• Ξεναγήστε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας στο ξενοδοχείο, μεταφέρετε τους την ενέργεια του χώρου και κάντε τους να ονειρευτούν το επόμενο τους ταξίδι

• Τέλος, θα εντυπωσιαστείτε από την δυναμική των μινιμαλιστικών φωτογραφιών. Ένας έμπειρος φωτογράφος μπορεί να δημιουργήσει με τα λιγότερα στοιχεία στο κάδρο του και να τριγκαρει το μυαλό των επισκεπτών του site σας για πολύ καιρό