της Σοφίας Γκιαούρη
Για τη μεγάλη ζήτηση και τις κρατήσεις ενόψει Πάσχα, την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν αλλά και για τις επενδύσεις που αναμένονται στο νησί της Κέρκυρας μίλησε στο tourismtoday, o Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας, κος Μπάμπης Βούλγαρης.
Ο κ. Βούλγαρης αποτελεί επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων.
Η Κέρκυρα θεωρείται αναμφισβήτητα ιδανικός προορισμός για το Πάσχα. Πώς κινούνται οι κρατήσεις για φέτος;
Οι κρατήσεις κινούνται σε ικανοποιητικό επίπεδο με τα καταλύματα εντός του ιστορικού κέντρου να έχουν πληρότητα μεταξύ 90-100% ενώ αυτά που βρίσκονται πέριξ της πόλης λίγο χαμηλότερα αναμένοντας όμως αρκετές κρατήσεις τελευταίας στιγμής.
Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται η σεζόν του 2023;
Υπάρχει αισιοδοξία ότι το 2023 θα είναι μια εξαιρετική σεζόν από θέμα αφίξεων στο νησί μας. Ήδη οι προκρατήσεις δείχνουν μια ιδιαίτερη δυναμική σε σύγκριση με το 2022 και εάν δεν αντιμετωπίσουμε εξωτερικούς αστάθμητους παράγοντες θεωρώ πως η χρονιά θα έχει θετικό πρόσημο.
Ποιες αγορές προτιμούν την Κέρκυρα και σε ποιες στοχεύετε εσείς;
Η Βρετανική αγορά αποτελούσε ανέκαθεν την πρώτη πηγή επισκεπτών για την Κέρκυρα και φέτος αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική της πορεία. Ακολουθεί η γερμανική, η ιταλική, η πολωνική με μεγάλες αυξήσεις τα τελευταία χρόνια και η γαλλική. Φυσικά υπάρχουν πτήσεις από σχεδόν όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, το Ισραήλ και φέτος θα συνδεθεί για πρώτη φορά και το νησί μας απευθείας με το Dubai ανοίγοντας ένα σημαντικό δίαυλο με χώρες της Ανατολής.
Έχει επανέλθει ο τουρισμός στα επίπεδα προ πανδημίας; Πόσο έχετε επηρεαστεί απο τις αυξήσεις στην ενέργεια;
Στην Κέρκυρα ο αριθμός αφίξεων το 2022 ήταν υψηλότερος από τα προ πανδημίας επίπεδα δείχνοντας ότι καταφέραμε γρήγορα να επανακάμψουμε από την υγειονομική κρίση. Οι ιδιωτικές τουριστικές επενδύσεις που έχουν γίνει στο νησί τα τελευταία χρόνια έχουν επίσης βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη του προορισμού.
Οι αυξήσεις στην ενέργεια μαζί με την πληθωριστική κρίση που διανύουμε έχει επηρεάσει τα αποτελέσματα των επιχειρήσεων μας και παρότι καταφέραμε να έχουμε πάλι υψηλές πληρότητες δύσκολα θα μπορέσουμε να έχουμε τα ίδια οικονομικά αποτελέσματα με πριν την πανδημία.
Απο ποιους παράγοντες θα εξαρτηθεί η πορεία της φετινής καλοκαιρινής σεζόν;
Η δυναμική που έχει το Brand Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός ίσως είναι ισχυρότερος από ποτέ και αυτό μας δίνει μια αισιοδοξία. Σημαντικό όμως ρόλο φέτος αναμένεται να παίξει η προσαρμοστικότητα που θα πρέπει να δείξουμε στην αντιμετώπιση προβλημάτων όπως η έλλειψη προσωπικού, οι ανεπάρκεια των δημοσίων υποδομών και ο αθέμιτος ανταγωνισμός των βραχυχρόνιων μισθώσεων.
Πώς κινούνται οι επενδύσεις στην Κέρκυρα; Αναμένετε νέα ξενοδοχεία;
Η εικόνα του προορισμού τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει από τον μεγάλο αριθμό ανακαινίσεων ξενοδοχείων αλλά και από την κατασκευή νέων. Η ανακατανομή των κλινών με αύξηση στα 4*και 5*, η άφιξη μεγάλων ξένων hotel brands σε συνδυασμό με την πλήρη ανακατασκευή του αεροδρομίου και την ιδιωτικοποίηση κάποιων μαρινών έχουν επαναπροσδιορίσει την Κέρκυρα και η ζήτηση για επενδυτικές ευκαιρίες είναι μεγάλη.