Του Χάρη Ντιγριντάκη

Το ευρύ πλέγμα των δράσεων που θα ξεδιπλωθεί τους προσεχείς μήνες για την υλοποίηση έργων υποδομής, τη βελτίωση των συγκοινωνιών και την ενίσχυση της ασφάλειας στις μεταφορές, τέθηκε επί τάπητος στη συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριακού Μητσοτάκη με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Αναφερόμενος στις δράσεις που δρομολογούνται τους επόμενους μήνες ο κ. Μητσοτάκης εστίασε ειδικότερα στην ολοκλήρωση «σημαντικών έργων υποδομής, όπως οι εναπομείναντες μεγάλοι οδικοί άξονες: το Πάτρα-Πύργος το οποίο προχωράει με γρήγορους ρυθμούς, τον Ε65 ο οποίος κι αυτός αναμένεται, το νότιο τμήμα του, να έχει ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών».

Σε ό,τι αφορά τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, «όπου η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου έκανε μία πολύ σημαντική δουλειά προετοιμασίας» – όπως είπε – ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως τώρα εναπόκειται στη νέα ηγεσία να «τρέξει», ουσιαστικά, το έργο.

Σε ό,τι αφορά τις υποδομές που έχουν να κάνουν με τις μαζικές μεταφορές ο πρωθυπουργός επανέλαβε πως το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει εντός του 2024. Μετά την ολοκλήρωση του βασικού έργου θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.

Εστιάζοντας στη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο πρωθυπουργός επισήμανε πως είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο το οποίο αυτή τη στιγμή υλοποιείται στη χώρα, το οποίο όταν ολοκληρωθεί, θα αλλάξει πλήρως τον χάρτη των μεταφορών στην πρωτεύουσα.

Ειδικότερα αναφορικά με τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, η πρόοδος των πρόδρομων εργασιών είναι στο 50%, ενώ ο πρώτος μετροπόντικας έχει διανύσει 30 μέτρα και είναι στη φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής.

O δεύτερος μετροπόντικας έχει φτάσει στην Ελλάδα και αναμένεται να ξεκινήσει τις εκσκαφές το φθινόπωρο.

Στενή παρακολούθηση για την τηλεματική στον σιδηρόδρομο

Για την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων προβλέπεται αύξηση δαπανών κατά 30 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα να φτάσει στα 75 εκατ. ευρώ η χρηματοδότηση του ΟΣΕ από το Δημόσιο.

Ο Οργανισμός δεσμεύεται για εποπτεία, λογοδοσία και μετρήσιμα αποτελέσματα. Στο πλαίσιο αυτό ολοκληρώνονται οι προσλήψεις στον ΟΣΕ, ενώ θα παρακολουθούνται στενά οι δράσεις που αφορούν στην εγκατάσταση της τηλεματικής.

Eιδική αναφορά κατά την επίσκεψη του στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο Πρωθυπουργός έκανε, στις άμεσες παρεμβάσεις που γίνονται για τα λεωφορεία, σημειώνοντας πως «μέχρι τις αρχές του επόμενου χρόνου θα έχουμε απτά αποτελέσματα να δείξουμε, με τα πρώτα καινούρια 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία να παραδίδονται και να δρομολογούνται σε γραμμές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σε πρώτη φάση αντικαθιστώντας παλαιότερα λεωφορεία».

Αναλυτικά ανανεώνεται πλήρως ο στόλος των λεωφορείων, με την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων -ηλεκτρικών και φυσικού αερίου- για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Τα 250 από αυτά αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους στις αρχές του 2024. Οι διαδικασίες για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας άλλων 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα ξεκινήσουν εντός του 2023.

«Νομίζω ότι οι πολίτες αμέσως θα εκτιμήσουν τη διαφορά στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας» πρόσθεσε, για να συμπληρώσει πως «η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, της ηλεκτροκίνησης, μιας μετακίνησης πιο φιλικής προς το περιβάλλον, είναι μία δράση όπου το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συνεργαζόμενο με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορεί πολύ σημαντικά πράγματα».

Ο κ. Μητσοτάκης στάθηκε επίσης και στο θέμα της ασφάλειας των μετακινήσεων ειδικά σε ό,τι αφορά τον σιδηρόδρομο.

«Μεγάλα έργα τα οποία έρχονται από το παρελθόν που αφορούν την ασφάλεια των τρένων θα ολοκληρωθούν, όπως είχαμε δεσμευθεί, εντός των επόμενων μηνών, προκειμένου να κλείσει και αυτή η πληγή η οποία τόσο πολύ μας έχει πονέσει.

Και, βέβαια, η ανάγκη να επενδύσουμε στον σιδηρόδρομο του μέλλοντος, έχοντας μία αίσθηση της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας της χώρας, πάντα με έμφαση στη βασική μας γραμμή: από την Πάτρα στην Αθήνα και από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και μέχρι τα σύνορα» ανέφερε.

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σε άτυπη ενημέρωση των δημοσιογράφων μετά την συνάντηση με τον Πρωθυπουργό τόνισε ότι, στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσης του Υπουργείου είναι η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων και o σχεδιασμός μιας νέας δέσμης έργων.

Η ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών, η βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών, η βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών.

Επίσης, στον ίδιο πυρήνα βρίσκονται η προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα, η ενίσχυση των ‘‘πράσινων’’ υποδομών και μεταφορών, καθώς και η ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων.