Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα συνδικάτα στις αερομεταφορές στην Ολλανδία είναι ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για περικοπή στις νυχτερινές πτήσεις στο Schiphol και απαγόρευση στα πιο θορυβώδη αεροσκάφη κατά τη διάρκεια της νύχτας, μεταξύ 11 μ.μ. και 7 π.μ.

Αποκαλούν τα σχέδια και τον τρόπο που εφαρμόζονται «αντιδημοκρατικά» και «άστοχα», τονίζοντας πώς θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό της χώρας.

Το επόμενο έτος, το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ θα επιτρέπει μόνο 27.000 νυχτερινές πτήσεις, έναντι 32.000 που είναι τώρα.

Αναξιόπιστος προορισμός η Ολλανδία

«Η Ολλανδία γίνεται ένας απρόβλεπτος και αναξιόπιστος προορισμός, δήλωσε Renier Castelein από την De Unie, την συνδικαλιστική οργάνωση που εκπροσωπεί επαγγελματίες του ιδιωτικού τομέα στην Ολλανδία.

Δεν υπάρχει δημοκρατική εντολή για τις τελευταίες προτάσεις. Ως αποτέλεσμα, η Κοπεγχάγη και η Λισσαβόνα θα αναπτυχθούν, τουριστικά, ενώ τα αντίποινα από την Κίνα, το Κατάρ και τις ΗΠΑ θα πλήξουν τις διεθνείς αφίξεις.

Αυτό επηρεάζει το επιχειρηματικό κλίμα, την αγορά εργασίας, τα φεστιβάλ λουλουδιών, τα ξενοδοχεία, τον κλάδο MICE και τη βιομηχανία που απαιτεί αξιόπιστες μεταφορές για μηχανήματα και ανταλλακτικά».

Νομικό τέλμα

Από την πλευρά της η Ένωση Ολλανδών Πιλότων Αεροπορικών Εταιρειών (VNV) θεωρεί ότι ο απερχόμενος υπουργός Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων Μαρκ Χάρμπερς δεν μελέτησε σωστά τις μακροπρόθεσμες συνέπειες αυτού του σχεδίου.

Όπως υπογραμμίζει ο εκπρόσωπος της Camiel Verhagen «υποστηρίζουμε τη σημασία της μείωσης του θορύβου για τους ντόπιους, αλλά ταυτόχρονα η κυβέρνηση συνεχίζει να επιβάλλει αντί να διαβουλεύεται.

Ενώ έχει ήδη αποδειχθεί τα τελευταία χρόνια ότι αυτό οδηγεί σε νομικό τέλμα. Μόνο μαζί μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι θα επιτευχθούν κέρδη από τον θόρυβο».

Η σταθερή πολιτική είναι απαραίτητη για μια επιχειρηματική Ολλανδία

Η Ολλανδική Ένωση Τεχνικών Αεροπορίας (NVLT) εκφράζει την έκπληξη της για το γεγονός ότι ένας υπουργός του VVD -ενός κόμματος που υπερηφανεύεται για τη δέσμευση του προς τους επιχειρηματίες- προωθεί αυτά τα μέτρα.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής Piet Visser, τα χρήματα για τη βιωσιμότητα πρέπει να κερδηθούν πρώτα από την επιχειρηματικότητα.

«Δεν καταλαβαίνουμε γιατί το VVD αφήνει αυτόν τον υπουργό να τριγυρνάει σαν ελέφαντας σε μαγαζί με πορσελάνες.
Ελπίζουμε ότι το κόμμα θα συνέλθει και πάλι και θα συνειδητοποιήσει ότι μια σταθερή πολιτική είναι απαραίτητη για μια επιχειρηματική Ολλανδία».

Αποτυχημένο σχέδιο

Με την περικοπή των ολονύκτιων δρομολογίων, θα επιτραπούν στο Schiphol περισσότερες πτήσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο κόμβος του Άμστερνταμ θα τις αυξήσει έως και κατά 17.500 ετησίως.

Ο Hugo Thomassen, συντονιστής slots στο Airport Coordination Netherlands εξήγησε ότι, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, η περικοπή μιας νυχτερινής πτήσης δημιουργεί πέντε φορές περισσότερο «χώρο θορύβου» στις άκρες της ημέρας και δέκα φορές περισσότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Η Ένωση Πληρωμάτων Καμπίνας (VNC) επισημαίνει ότι «η κυβέρνηση θα πρέπει να εξετάσει τα σχέδια του κλάδου, τα οποία επιτυγχάνουν τη μείωση του θορύβου επιβραδύνοντας λίγο τα αεροπλάνα».

Ο επικεφαλής της Chris van Elswijk, τονίζει πώς τόσο το Πανεπιστήμιο Ντελφτ (TU Delft) όσο και o Ολλανδικός Οργανισμός Εφαρμοσμένης Επιστημονικής Έρευνας (TNO), επιβεβαιώνουν την θέση της VNC.