Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η ολλανδική κυβέρνηση δεν πρέπει να περιορίσει τις πτήσεις στο Schiphol χωρίς την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), όπως έκρινε το Ανώτατο Δικαστήριο.

Τον Ιούλιο, το Εφετείο του Άμστερνταμ έδωσε το «πράσινο φως» στα σχέδια της κυβέρνησης για την καταπολέμηση της ηχορύπανσης στο Schiphol, αλλά σύμφωνα με τον Γενικό Εισαγγελέα, αυτή η απόφαση δεν μπορεί να επικυρωθεί.

Τον Νοέμβριο, το Υπουργικό Συμβούλιο ανέστειλε προσωρινά το σχέδιο περιορισμού του αριθμού πτήσεων στον κόμβο της ολλανδικής πρωτεύουσας σε 460.000 το καλοκαίρι.
Ο απερχόμενος υπουργός Υποδομών Mark Harbers υποστηρίζει ότι το αεροδρόμιο πρέπει τελικά να συρρικνωθεί για να προστατεύσει τη φύση, το κλίμα και τον βιότοπο. Ωστόσο, το σχέδιο να ξεκινήσει αυτό ήδη από το 2024 έχει αντιμετωπίσει πάρα πολλές νομικές ενστάσεις.

Η γνώμη του Γενικού Εισαγγελέα εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική για τις αεροπορικές εταιρείες. Είχαν προσφύγει στο Ανώτατο Δικαστήριο το καλοκαίρι γιατί τα συμπεράσματα του δικαστηρίου θα δημιουργούσαν «ασάφεια και συνεπώς αβεβαιότητα στους ταξιδιώτες και στον κλάδο».

Το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ είχε ήδη ανακοινώσει πέρυσι ότι θεωρούσε την επιβληθείσα συρρίκνωση, η οποία θα έπληττε σκληρά και τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, ως παραβίαση διεθνών συμφωνιών. Αυτό απείλησε επίσης τα δικαιώματα προσγείωσης της KLM στα αεροδρόμια των ΗΠΑ.

Ακολούθησε μια επιστολή στην οποία η Adina Valean, Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, εξέφρασε ανησυχίες για το πρώτο βήμα του σχεδίου συρρίκνωσης. Τόνισε ότι παραβίασε την ευρωπαϊκή νομοθεσία, καθώς δεν είχε γίνει σωστή διαβούλευση με την αεροπορική βιομηχανία.

Αναφερόμενος στις Βρυξέλλες, ο Γενικός Εισαγγελέας υπογράμμισε πώς η Ολλανδία έπρεπε να έχει συμμορφωθεί με κάθε είδους προϋποθέσεις βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Το δικαστήριο δήλωσε τον Ιούλιο ότι αυτό ήταν ένα προσωρινό μέτρο που το κράτος θα μπορούσε να θεσπίσει χωρίς να ληφθούν υπ όψιν οι ευρωπαϊκοί περιορισμοί. Ωστόσο, ο Γενικός Εισαγγελέας, διαφωνεί, τονίζοντας ότι τα προσωρινά μέτρα δεν εξαιρούνται.