
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Μεγάλοι παίκτες στις αερομεταφορές έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση μεριδίου στην Air Europa.
Η Air France-KLM και η Lufthansa ανταγωνίζονται σκληρά για να περάσει στα χέρια τους το 20% του ισπανικού αερομεταφορέα.
Η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ισπανίας έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ευρωπαϊκών αερομεταφορέων λόγω της στρατηγικής της θέσης στις αγορές της Ισπανίας και της Νότιας Αμερικής.
Η Air Europa διερευνά εδώ και καιρό πιθανές συνεργασίες για την ενίσχυση της οικονομικής της θέσης.
Ο Όμιλος International Airlines (IAG), η μητρική εταιρεία των British Airways, Aer Lingus, Iberia και Vueling, σκέφτηκε αρχικά να πάρει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών, αλλά εγκατέλειψε τα σχέδια του τον Αύγουστο του 2024 λόγω κανονιστικών εμποδίων.
Παρά την αποτυχημένη εξαγορά, η IAG εξακολουθεί να κατέχει μερίδιο 20% στην Air Europa, ενώ η Globalia διατηρεί τον έλεγχο του υπόλοιπου 80%.
Η οικογένεια Hidalgo η οποία κατέχει το 80% της Air Europa μέσω της εταιρείας συμμετοχών Globalia (η οποία ελέγχεται κατά 80% από την οικογένεια Hidalgo και κατά 20% από την IAG, τη μητρική εταιρεία της Iberia) σκοπεύει να ολοκληρώσει τη συμφωνία σύντομα. Οι συζητήσεις μεταξύ του Javier Hidalgo και των δύο αεροπορικών κολοσσών συνεχίζονται.
Η διοίκηση ηγεσία της Air France-KLM συνεργάζεται με τη Société Générale η οποία είχε προηγουμένως αξιολογήσει την προσφορά της κινεζικής αεροπορικής εταιρείας Hainan Airlines, για την εξαγορά 100% του ισπανικού αερομεταφορέα.
Ωστόσο, η οικογένεια Hidalgo -η οποία ελέγχει τον ισπανικό αερομεταφορέα- προτιμά έναν Ευρωπαίο εταίρο, αποτρέποντας τους Κινέζους να εισέλθουν στη μετοχική δομή μιας ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρείας.
Ο Javier Hidalgo, ο οποίος επιβλέπει τις διαπραγματεύσεις, θέλει να ολοκληρώσει τη συνεργασία μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου.
Συνολικά ζητά 240 εκατ. ευρώ μέσω στοχευμένης αύξησης κεφαλαίου και ακολούθησε ταυτόχρονη αίτηση για γεφυρωτικό δάνειο 235 εκατ. ευρώ από την οικογένεια.
Αυτή η χρηματοδότηση, σε συνδυασμό με την επένδυση του νέου εταίρου, θα εξοφλήσει τελικά το χρέος της Air Europa ύψους 475 εκατομμυρίων ευρώ προς τη Sepi, την Sociedad Estatal de Participaciones Industriales, η οποία διευκόλυνε τη διάσωση της αεροπορικής εταιρείας το 2020.
Η απόκτηση μεριδίου στην Air Europa θα ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία των Air France-KLM και Lufthansa στην αγορά στη Νότια Ευρώπη, παρέχοντας πρόσβαση σε προσοδοφόρες υπερατλαντικές διαδρομές μεταξύ Ισπανίας και Νότιας Αμερικής.
Η ισπανική αεροπορική εταιρεία προσφέρει επί του παρόντος δρομολόγια σε 44 προορισμούς στη Λατινική και Νότια Αμερική, με τις περισσότερες πτήσεις προς τη Βραζιλία, το Μεξικό και την Αργεντινή.