Του Χάρη Ντιγριντάκη

Αλάτι στις πληγές της αξιοπιστίας του ελληνικού σιδηροδρόμου, που δεν έχουν επουλωθεί λόγω του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, ρίχνουν 2 διαφορετικού χαρακτήρα περιστατικά που δείχνουν ότι κάτι σάπιο υπάρχει στο Βασίλειο της Δανιμαρκίας.

Στη σύλληψη ενός φύλακα, ο οποίος άφησε ανοιχτές τις μπάρες του ΟΣΕ στην οδό Κωνσταντινουπόλεως στην Αθήνα προχώρησε σήμερα η αστυνομία, μετά από καταγγελία που έκανε οδηγός μηχανής.

Σύμφωνα με την καταγγελία, ο φύλακας δεν κατέβασε τις μπάρες των γραμμών, με τον οδηγό της μηχανής να προλαβαίνει τελευταία στιγμή να ακινητοποιήσει τη μοτοσικλέτα του, ενώ περνούσε τρένο deziro 93304 κενό επιβατών.
Το περιστατικό έγινε στις 12:46 τα ξημερώματα, στη διάβαση της Κωνσταντινουπόλεως, με τον αναβάτη να κινείται από την Οδό Σεπολίων.

Ο καταγγέλλων αναφέρει ότι οι μπάρες δεν ήταν κατεβασμένες ενώ περνούσε τρένο και την τελευταία στιγμή δεν συγκρούστηκε με την αμαξοστοιχία. Η αστυνομία πήγε άμεσα στο σημείο και πέρασε χειροπέδες στον φύλακα.

Aπό τη μεριά του, ο 48χρονος φύλακας ισχυρίστηκε ότι «πήγα τουαλέτα γι’ αυτό δεν κατέβασα τις μπάρες». Σημειώνεται ότι είναι εργαζόμενος εταιρείας σεκιούριτι που συνεργάζεται με τον ΟΣΕ και από τις κάμερες έχει καταγραφεί να φεύγει από το σημείο.

Επισημαίνεται ότι η εταιρεία φύλαξης είναι νέα, αφού ο ΟΣΕ έλυσε τη συνεργασία του με την προηγούμενη, μετά το περιστατικό με υπάλληλο που είχε αποκοιμηθεί και δεν είχε κατεβάσει τις μπάρες.

Εκτροχιασμός

Eν τω μεταξύ, εκτροχιασμός στον ελληνικό σιδηρόδρομο σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης στην Βόρειο Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Ειδομένη.

Eκτροχιάστηκε εμπορική αμαξοστοιχία της Hellenic Train που είχε κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να ξηλωθεί μέρος των σιδηροδρομικών γραμμών. Συγκεκριμένα εκτροχιάστηκε η 2η μηχανή του τραίνου που ήταν ψυχρή, η οποία παρουσίασε μηχανική βλάβη.

Ουσιαστικά η πρώτη μηχανή ανέβηκε να πάρει την χαλασμένη μαζί με κενά εμπορικά βαγόνια, ο μηχανοδηγός δεν αντιλήφθηκε τον εκτροχιασμό που είχε προηγηθεί με αποτέλεσμα η ζημιά που έχει εμφανιστεί στις ράγες να ξεπερνά τα 3 χλμ., οπότε για ένα δίμηνο θα είναι κλειστή η ευρωπαϊκή σιδηροδρομική σύνδεση της χώρας από τα Σκόπια.

Για το εν λόγω διάστημα θα υπάρχει σύνδεση μόνο από το Στρυμόνα, από τη Βουλγαρία. Σύμφωνα με κύκλους τους ΟΣΕ η Hellenic Train θα πρέπει να αποζημιώσει τον ΟΣΕ και τις άλλες εταιρείες που χρησιμοποιούν τη γραμμή, γιατί από εκεί περνούν και δύο ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς τα εμπορεύματα δε θα μπορούν να περάσουν.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ: «Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 21:25, εκτροχιάστηκε ο πίσω άξονα της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας 45201, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Ειδομένη – Θεσσαλονίκη. Ο εκτροχιασμός έγινε στην περιοχή της Παιωνίας. Από τον εκτροχιασμό δεν προκλήθηκαν τραυματισμοί, αλλά μόνο ζημιές στην σιδηροδρομική γραμμή σε μήκος 3 χλμ περίπου με αποτέλεσμα την διακοπή της κυκλοφορίας Ο ΟΣΕ θα συντάξει πόρισμα για την διερεύνηση του συμβάντος, ενώ συνεργεία εργάζονται για αποκατάσταση της κυκλοφορίας».