
Η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιμετωπίζει άλλο ένα σοκ, καθώς ο tour operator We-Flytour με έδρα το Χάιλμπρον της Γερμανίας ανακοίνωσε χρεοκοπία.
Όπως δήλωσε το Γερμανικό Ταμείο Ταξιδιωτικής Ασφάλισης (DRSF), η αφερεγγυότητα επηρεάζει όχι μόνο πολλά ακυρωμένα ταξίδια, αλλά και περίπου 1.500 ταξιδιώτες που βρίσκονται αυτήν τη στιγμή σε δημοφιλείς προορισμούς διακοπών, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος.
Η ανακοίνωση χρεοκοπίας έρχεται λίγες μόλις ημέρες αφότου η We-Flytour ενημέρωσε την τοπική δικαστική αρχή ότι σταματά επίσημα τη λειτουργία της.
Η We-Flytour δραστηριοποιείται στη γερμανική αγορά από τον Σεπτέμβριο του 2023 και είχε καθιερωθεί ως ειδικός στην Τουρκία. Η εταιρεία υποστηρίζεται από την AAH Management Company SA από το Λουξεμβούργο, η οποία ήταν υπεύθυνη για την οργάνωση και την υποστήριξη των ταξιδιών μέσω της θυγατρικής της We Fly Turizm AS στην Αττάλεια.
Παρά το φιλόδοξο ξεκίνημα και την αυξανόμενη δημοτικότητα μέσω συνεργασιών ταξιδιωτικών πρακτορείων, η εταιρεία προφανώς αντιμετώπισε σοβαρές οικονομικές δυσκολίες.
Σύμφωνα με την ταξιδιωτική εταιρεία, ο κύριος λόγος για την αφερεγγυότητα είναι η αλλαγή στον πάροχο πιστωτικών καρτών. Ο προηγούμενος πάροχος, η Get Net, πάροχος υπηρεσιών της Santander Bank, αποσύρθηκε από την αγορά. Ωστόσο, με τον νέο πάροχο, η We-Flytour δεν μπόρεσε να ρυθμίσει έγκαιρα την επεξεργασία πληρωμών, γεγονός που οδήγησε σε σημαντικά προβλήματα ρευστότητας. Ως αποτέλεσμα, σημαντικοί συνεργάτες πωλήσεων αποχώρησαν, γεγονός που οδήγησε την εταιρεία σε αφερεγγυότητα.
Επιπτώσεις στους πελάτες
Όλα τα ταξίδια με ημερομηνία έναρξης έως τις 26 Νοεμβρίου ακυρώθηκαν από το We-Flytour. Ωστόσο, το DRSF, το οποίο είναι υπεύθυνο για την ασφάλιση των οργανωμένων εκδρομών, αντέδρασε γρήγορα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ταμείο διασφαλίζει την ασφαλή επιστροφή όλων των παραθεριστών ή, ει δυνατόν, τη συνέχιση των Γερμανίας . Οι τουρίστες των οποίων οι διακοπές έχουν ακυρωθεί μπορούν να ελπίζουν σε επιστροφή των πληρωμών τους μόλις ολοκληρωθούν οι συνεχιζόμενες επιχειρήσεις επαναπατρισμού.
Προκειμένου να παρέχει ταχεία βοήθεια στους πληγέντες πελάτες, το DRSF έχει δημιουργήσει αριθμούς έκτακτης ανάγκης. Τοπικές επαφές είναι διαθέσιμες για ταξιδιώτες στην Τουρκία, ενώ στη Γερμανία έχει δημιουργηθεί τηλεφωνική γραμμή για άλλους προορισμούς. Επιπλέον, το ταμείο έχει δημιουργήσει μια κεντρική γραμμή εξυπηρέτησης για να απαντά σε γενικές ερωτήσεις.
Οι προκλήσεις για τον κλάδο
Η αφερεγγυότητα της We-Flytour είναι μια από μια σειρά κρίσεων στον ταξιδιωτικό κλάδο. Μετά τις χρεοκοπίες της Thomas Cook και του FTI, αυτό είναι άλλο ένα παράδειγμα των προκλήσεων με τις οποίες παλεύουν οι tour operators. Ιδιαίτερα οι νέες εταιρείες όπως η We-Flytour βασίζονται συχνά σε ομαλές ροές πληρωμών και ισχυρούς συνεργάτες πωλήσεων. Μόλις διακοπεί αυτή η αλυσίδα, ο οικονομικός κίνδυνος είναι τεράστιος.
Η διευθέτηση του We-Flytour είναι πιθανό να διαρκέσει εβδομάδες, αν όχι μήνες. Ενώ η ταχεία ανταπόκριση του DRSF ενισχύει την εμπιστοσύνη στα συστήματα ασφαλείας του κλάδου, το ερώτημα παραμένει εάν οι μικρότεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες μπορούν να επιβιώσουν μακροπρόθεσμα υπό τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς. Αυτό είναι μικρή παρηγοριά για τους παραθεριστές που επηρεάζονται, οι οποίοι τώρα πρέπει να αλλάξουν τα σχέδιά τους ή να ζήσουν με αβεβαιότητα στον προγραμματισμό των διακοπών τους.