της Εύας Οικονομάκη

Την καμπάνια «Destination Greece Health First», που απαντά σε όλα τα ερωτήματα που μπορεί να έχουν οι τουρίστες που θέλουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα, παρουσίασαν πριν από λίγο ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, και ο γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Δημήτρης Φραγκάκης.

“Με την επιτυχή επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού την 1η Ιουλίου δίνουμε το σήμα επανέναρξης της προωθητικής καμπάνιας του ελληνικού τουρισμού. Το υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με τον ΕΟΤ ξεκινά μια νέα καμπάνια για την προώθηση της χώρας μας στο εξωτερικό. Η καμπάνια αυτή θα προωθήσει το μήνυμα της επανεκκίνησης, της ασφάλειας, αλλά και της φιλοξενίας”, τόνισε ο υπουργός Τουρισμού, επισημαίνοντας ότι η νέα καμπάνια επιτρέπει στον τουρίστα να ενημερωθεί και να πάρει την απόφαση να ταξιδέψει στην Ελλάδα.

“Η καμπάνια καθησυχάζει, ενημερώνει και προτρέπει τον δυνητικό τουρίστα να έρθει στη χώρα μας”, συμπλήρωσε ο Χ. Θεοχάρης, υπογραμμίζοντας ότι η καμπάνια αναπτύσσεται σε τρεις άξονες. “Πρώτον, θέλω να ταξιδέψω στην Ελλάδα, μπορώ; Δεύτερον, πόσο ασφαλής θα είμαι, τι μέτρα έχει πάρει η Ελλάδα για να διασφαλίσει την υγεία μου και την ασφάλειά μου; Τρίτον, τι θα συμβεί στις διακοπές μου αν αρρωστήσω;”, είπε ο υπουργός Τουρισμού, επισημαίνοντας ότι η πανδημία αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόκληση, που κάνει διαφορετική την εμπειρία των διακοπών.

Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ τόνισε: “Οι τελευταίοι 6 μήνες ήταν εξαιρετικά δύσκολοι, αλλά και εξαιρετικά παραγωγικοί για τον ΕΟΤ. Το 2020 για πρώτη φορά ξεκινήσαμε καμπάνια branding της χώρας στις 15 Ιανουαρίου. Δυστυχώς, η πανδημία του κορωνοϊού ανέκοψε, αλλά δεν διέκοψε την πορεία διαφήμισης της χώρας στο εξωτερικό”.

“Μέσα στη σκληρή καραντίνα, αντιδράσαμε, βγάλαμε προς τα έξω το “Greece from home” σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, μια καμπάνια που πήρε διθυραμβικές κριτικές στο εξωτερικό. Αμέσως μετά, τέλος Μαΐου, αρχές Ιουνίου λανσάραμε σε συνεργασία πάλι με τον ιδιωτικό τομέα την καμπάνια που αφορά το ελληνικό καλοκαίρι”, είπε ο Δημήτρης Φραγκάκης, επισημαίνοντας ότι αυτή η καμπάνια εστιάζει στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο τουρισμός και αφορά την υγεία.

“Συγκεντρώσαμε τα πρωτόκολλα σε μία πλατφόρμα, το greecehealthfirst.gr, η οποία έχει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται να ξέρει ένας επισκέπτης για να επισκεφθεί τη χώρα μας για να ξέρει τι θα βρει μπροστά του όσον αφορά τις διαδικασίες και πώς προστατεύουμε την υγεία του”, είπε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, τονίζοντας ότι η καμπάνια θα “τρέξει” μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου σε ευρωπαϊκές αγορές.

Μάλιστα, ο Δ. Φραγκάκης προανήγγειλε την έναρξη της καμπάνιας που στόχο θα έχει την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, καθώς και την καμπάνια που θα στοχεύει στο rebranding των 5 νησιών που έχουν πληγεί από τις προσφυγικές ροές.

Μέσω των social media, στο διαδίκτυο με μια ειδική ιστοσελίδα (microsite) και σε συνδυασμό με την νέα ψηφιακή εφαρμογή «Visit Greece», η πρωτοβουλία «Destination Greece Health First» έχει σχεδιαστεί ώστε να εκπληρώσει δύο στόχους:

α) Την παροχή όλων των πληροφοριών που χρειάζεται ο ξένος επισκέπτης για το πόσο ασφαλές είναι το να ταξιδέψει στην Ελλάδα, ποια μέτρα ισχύουν και πώς εφαρμόζονται τα πρωτόκολλα για την προστασία από τον Covid-19 κ.α.

β) Καθώς όλα τα υλικά (βίντεο, φωτογραφίες, γραφικά) της καμπάνιας «Destination Greece Health First» διακρίνονται για τη λειτουργικότητα και την ευχρηστία, την αμεσότητα μετάδοσης της πληροφορίας αλλά και τη σύγχρονη, υψηλή αισθητική, λειτουργούν σαν διαφημιστική εκστρατεία. Από την άποψη αυτή, στόχος είναι το να επηρεαστούν θετικά όλοι όσοι επιθυμούν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα εφέτος, αλλά διστάζουν λόγω της ανησυχίας γύρω από ζητήματα υγείας σε σχέση με τον κορονοϊό.

Η καμπάνια «Destination Greece Health First» εστιάζει στη λεγόμενη «κρίσιμη απόφαση» (critical decision), παρουσιάζοντας παραστατικά και πειστικά στον τουρίστα το προσδοκώμενο πρώτο κέλυφος υγειονομικών μέτρων. Απαντώντας σε όλα τα καίρια ερωτήματα που απασχολούν κάθε άνθρωπο που σκέφτεται να ταξιδέψει μακριά από τη χώρα του, η καμπάνια «Destination Greece Health First» δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας. Κυρίως μέσω της παροχής αξιόπιστων πληροφοριών, ικανοποιώντας την ανάγκη του επισκέπτη να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερα (“learn more”) για τα μέτρα που η Ελλάδα έχει λάβει στον τουριστικό τομέα.

Με εικόνες χαρακτηριστικά και εξαιρετικά θεαματικές από τις ομορφιές της Ελλάδας, αναπτύσσεται με τα εξής υλικά: α) Ένα ατμοσφαιρικό βίντεο κλιπ, το οποίο οδηγεί στο ειδικό ομώνυμο microsite (greecehealthfirst.com). β) Στο micro site ο επισκέπτης βρίσκει όλα όσα χρειάζεται και επιθυμεί να μάθει για τα υγειονομικά μέτρα προστασίας από τον Covid-19 στην Ελλάδα. Εκεί θα βρει επίσης το Passenger Locator Form (το ειδικό δελτίο εντοπισμού επιβάτη), το οποίο και οφείλει να συμπληρώσει τουλάχιστον δύο 24ωρα πριν εισέλθει στη χώρα μας.

Η πρόσβαση σε αυτά τα υλικά, εξυπακούεται, γίνεται και από την πλήρως ανανεωμένη και εμπλουτισμένη σε περιεχόμενο και επιλογές εφαρμογή «Visit Greece» του ΕΟΤ.