Σύνταξη: tourismtoday.gr

Σε νέα παράταση -για μετά τις εθνικές εκλογές- στο διαγωνισμό για την Αττική Οδό προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ.
Η παράταση θεωρούνταν δεδομένη, λόγω της αβεβαιότητας που προκαλεί η προεκλογική περίοδος.

Όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού μετατίθεται από τις 29 Μαΐου για τις 10 Ιουλίου (ώρα 17:00).

Υπενθυμίζεται, ότι στην τελική φάση του διαγωνισμού για τη νέα σύμβαση παραχώρησης που θα έχει διάρκεια 25 χρόνια (η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024) έχουν φτάσει οκτώ επενδυτικά σχήματα:

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  • INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
  • Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE
  • Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
  • Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.
  • Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
  • Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
  • Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.

Μείωση διοδίων για 5 χρόνια

Η νέα σύμβαση παραχώρησης προβλέπει τη μείωση των διοδίων για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα.

Ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης, αλλά μετά την πάροδο της πενταετίας και υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο να τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.

Το ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει ένα διαφορετικό σύστημα τιμολόγησης της διέλευσης των οχημάτων, με τα διόδια σε ώρες μη κυκλοφοριακής αιχμής θα μειώνονταν και σε ώρες αυξημένης κυκλοφορίας να αυξάνονται, λειτουργώντας ως αντικίνητρο για τη διέλευση των οδηγών.