Σε νέα εποχή μπαίνει η χώρα μας το 2024, με τα νέα υδατοδρόμια, υδροπλάνα και υδάτινα πεδία στο μηχανισμό των εθνικών μεταφορών, σύμφωνα με τη Hellenic Seaplanes.

Η ώρα των υδροπλάνων και των υδατοδρομίων έφτασε. Ο νέος χρόνος μπαίνει με το δεξί για τον κλάδο της αεροπλοΐας κα των υποδομών της καθώς εντείνονται οι διεργασίες ώστε να ενεργοποιηθούν τα υδροπλάνα άμεσα.

Με στοίχημα την εκκίνηση των πτήσεων την Άνοιξη του 2024, τα υδροπλάνα προβλέπεται να αποτελέσουν την «έξυπνη» λύση που θα φέρει αποτελεσματικές αλλαγές στην μετακίνηση των επιβατών αλλά και αέρα ανανέωσης στα προσφερόμενα τουριστικά προϊόντα.

Η Hellenic Seaplanes, έχοντας ήδη διαμορφώσει ένα εκτεταμένο δίκτυο υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων, με κάθε project υποδομής να είναι σε διαφορετικό στάδιο ετοιμότητας, επισπεύδει τα βήματα που χρειάζονται για να εγκαινιάσει το υδροπλάνο της με τις πιλοτικές πτήσεις να είναι προ των πυλών.

Οι δοκιμαστικές πτήσεις θα είναι το πρώτο βήμα που θα φέρει τα υδροπλάνα ξανά στους αιθέρες, μέσω οργανωμένων και charter (ναυλωμένων) πτήσεων από το υδατοδρομίο της Κέρκυρας προς τους Παξούς και τα άλλα συνεργαζόμενα αεροδρόμια και υδατοδρόμια.

Μαζί με τις επιβατικές πτήσεις αερομεταφοράς θα ξεκινήσουν και οι περιηγητικές πτήσεις, με εναέρια περιήγηση πάνω από αξιοθέατα της Κέρκυρας, των Παξών, των Αντίπαξων και των Διαπόντιων νησιών (Οθωνοί), προσφέροντας νέες τουριστικές εμπειρίες στους επισκέπτες του Βορείου Ιονίου και της Δυτικής Ελλάδας.

Λεπτομέρειες για την ανακοίνωση νέων αδειοδοτημένων υδατοδρομίων

Η εκκίνηση των πτήσεων στα Επτάνησα φέρνει ντόμινο εξελίξεων με τα πιο κοντινά υδατοδρόμια να παίρνουν προτεραιότητα ώστε να αποκτήσουν άμεσα ρόλο. Το υδατοδρόμια Πάτρας έχοντας στην κατοχή του άδεια λειτουργίας αποκτάει κεφάλι στην κούρσα αυτή, ενώ το υδατοδρόμιο Κυλλήνης και Καλαμάτας που πρόσφατα απέκτησε χερσαίες εγκαταστάσεις είναι οι επόμενοι σταθμοί που θα φέρουν τα υδροπλάνα στην Πελοπόννησο. Στο εν λόγω δίκτυο θα προστεθούν σύντομα τα λιμάνια της Ερμιονίδας, Μονεμβασιάς, Ναυπλίου, Νέας Κίου και Γυθείου ώστε να είναι βιώσιμο, προσφέροντας πολλαπλές επιλογές αερομεταφορών.

Στις Σποράδες και στη Στερεά το πλάνο προχωράει σταθερά ώστε τα υδατοδρόμια Σκύρου, με ολοκληρωμένες χερσαίες και υδάτινες εγκαταστάσεις καθώς και Σκοπέλου και Αλοννήσου να μπαίνουν σε σειρά για απόκτηση άδειας λειτουργίας, ενώ τον ίδιο δρόμο ακολουθούν οι Τήνος, και Πάτμος.

Στο χαρτοφυλάκιο έργων έκδοσης άδειας ίδρυσης που έχει αναλάβει η Hellenic Seaplanes, μετά και τις αδειοδοτήσεις σε Βόλο, Κύμη, Αλιβέρι και Αιδηψό, θέση παίρνουν τα υδατοδρόμια σε Σητεία, Αμφιλοχία, Χίο, Ψαρά, Οινούσσες, Κάρυστο και Χαλκίδα για τα οποία το μόνο που εκκρεμεί είναι η σύνταξη της ΚΥΑ από τα αρμόδια υπουργία, ενώ ζήτημα παραμένει η περίπτωση της Σίφνου.

Υδάτινα Πεδία παντού

Η υποδομή των υδάτινων πεδίων επιτρέπει μέσα από εγκεκριμένους θαλασσοδιαδρόμους να πετούν τα υδροπλάνα σε περιοχές που δεν έχουν ακόμα εγκαταστάσεις υδατοδρομίου, επεκτείνοντας τον αριθμό των αεροπορικών δρομολογίων και των ευκαιριών διασύνδεσης μεταξύ προορισμών.

Η Hellenic Seaplanes, έχει ήδη συμπεριλάβει στο χαρτοφυλάκιό της πρόσφατα τη Σητεία και τα υδάτινα πεδία σε Ψαρά, Πέτρα Λέσβου και Χίο στα νησιά Βορείου Αιγαίου. Ιδιαίτερα ενισχυμένη είναι η παρουσία της και στις Σποράδες, με αδειοδοτημένους σταθμούς υδροπλάνων σε Σκόπελο και Αλόννησο, βάζοντας γερή υποψηφιότητα να φιλοξενήσουν τις πρώτες οργανωμένες πτήσεις στο Αιγαίο!

Παράλληλα για την εταιρεία η Πάτμος είναι το πρώτο εγκεκριμένο υδάτινο πεδίο στα Δωδεκάνησα, ενώ η αντίστοιχη υποδομή της Αμφιλοχίας είναι έτοιμη από καιρό να εξυπηρετήσει τη διασύνδεση με την Πάτρα και τα νησιά Ιονίου.

Οι Κυκλάδες παρελαύνουν και πάλι στο Αιγαίο, με την Τήνο να αποκτάει επίσημα υδάτινο πεδίο. Ειδικότερα, η έγκριση της υποδομής αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για τη Hellenic Seaplanes, καθώς η γνωμοδότηση ενεργοποιεί την αεροπορική λειτουργία των υδροπλάνων στο νησί, σε έναν προορισμό που δεν διαθέτει αεροδρόμιο και ήδη τα αιτήματα επιβατών για αερομεταφορά είναι εκατοντάδες!

Μεταξύ των υδάτινων πεδίων που έχουν ήδη πάρει το πράσινο φως για χρήση, υπάρχουν και άλλοι φάκελοι προορισμών για τους οποίους η Hellenic Seaplanes προχωρά τη διαδικασία αδειοδότησης και η λίστα αυτών περιλαμβάνει τους λιμένες σε Οινούσσες, Τήνο, Σίφνο, Άλιμο, Πλωμάρι Λέσβου, Ερέτρια, Κύμη, Χαλκίδα, Κάρυστο και Αιδηψό στην Εύβοια, Σάμη στην Κεφαλονιά.

Στην ανατολική Κρήτη, η έγκριση του υδάτινου πεδίου στη Σητεία δίνει την ώθηση που χρειαζόταν το δίκτυο υδατοδρομίων της μεγαλονήσου, ώστε να μπορεί να υποστηρίξει εν καιρό τις πτήσεις με υδροπλάνα.

Η χωροθέτηση των θαλασσοδιαδρόμων στη Σητεία επιτρέπει τη διασύνδεση με άλλες εγκαταστάσεις, μεταξύ άλλων την Ιεράπετρα και την Κίσσαμο ενώ αναμένεται να αυξηθεί η κινητικότητα για δρομολόγια προς τις υποδομές σε Δωδεκάνησα και άλλους προορισμούς του Αιγαίου με την ολοκλήρωση και του υδατοδρομίου της Σητείας.

Γερές βάσεις για το μέλλον των υδροπλάνων

Από τα νέα γραφεία της Hellenic Seaplanes, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Νικόλας Χαραλάμπους δήλωσε: «Με τις αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων έχουν μπει τα θεμέλια ώστε φέτος να έρθει η εποχή της εκκίνησης των υδροπλάνων, πετώντας σε ένα δίκτυο που θα είναι καταρχήν βιώσιμο και θα έχει ο επιβάτης τη δυνατότητα να πάει σε περιοχές που είναι είτε πολύ δύσκολο να μετακινηθεί οδικώς είτε πολύ χρονοβόρο με το πλοίο.

Έχουμε όλες τις δυνατότητες ως Hellenic Seaplanes να προσφέρουμε ένα αξιόπιστο αποτέλεσμα πετώντας από λιμάνι σε λιμάνι και δίνοντας μια ποιοτική εμπειρία μετακίνησης που θα κάνει ντόπιους και τουρίστες να υποστηρίξουν τις δυνατότητες της αεροπλοΐας στη χώρα μας. Το 2024 είναι η χρονιά που τα υδροπλάνα στην Ελλάδα θα πάρουν την αίγλη που τους αξίζουν, σε ένα project που έχει να προσφέρει πολλά προς τη χώρα και τους επιβάτες».