Τα νέα όρια που καθορίζονται από την Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος θα μειώσουν τα ανώτατα επίπεδα περιεκτικότητας σε θείο των καυσίμων πλοίων σε 0,1% και θα τεθούν σε ισχύ το 2015.

Ο κανονισμός αποτελεί ένα θετικό βήμα προς τη βελτίωση της περιβαλλοντικής φήμης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, παρουσιάζει μια σημαντική πρόκληση για τη βιομηχανία της κρουαζιέρας, η οποία έχει απολαύσει ένα εξαιρετικό ρυθμό ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια.

Το κόστος της χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καυσίμων προβλέπεται να αυξηθεί και μένει να δούμε ποια θα είναι, η βάση για την αγορά μηχανισμών και κινήτρων που θα πρέπει να τεθούν σε εφαρμογή για την ενθάρρυνση της μείωσης των εκπομπών και να μαλακώσει τον οικονομικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις.

Οι γραμμές κρουαζιέρας τώρα έχουν τρία χρόνια για να καταλήξουν σε μια τεχνολογική λύση στο δίλημμα των κανονισμών που θα πρέπει ακριβά να τηρούν.

Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας ήδη χρησιμοποιούν συστήματα παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας των καυσίμων για τη μεγιστοποίηση της κατανάλωσης τους.

Αν και μια παρόμοια μέθοδος για τη μείωση και τη ρύθμιση των επιπέδων εκπομπών της υψηλής περιεκτικότητας σε θείο καυσίμων πλοίων έχει ανακαλυφθεί και σε γραμμές κρουαζιέρας, κάποιες εταιρείες θα αναγκαστούν να αγοράζουν και να χρησιμοποιούν πιο ελαφρύ καύσιμα, προκαλώντας έτσι να ανεβούν  οι  τιμές στα ύψη ως αποτέλεσμα της  μεγάλης ανόδου των δαπανών.

Ελπινίκη Τζουάνου