Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Ένα εκπληκτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αλλάζει τα μέχρι πρότινος δεδομένα. Και σπορ και ηλεκτρική και με χαρακτήρα και με σαγηνευτικό κοστούμι. Όταν η Ford δημιουργεί οι υπόλοιποι ή πρέπει να σιωπούν ή απαιτείται να ακολουθήσουν…

Η Ford επεκτείνει την οικογένεια Mustang για πρώτη φορά μετά από 55 συναπτά έτη, φέρνοντας το διάσημο pony car στη σύγχρονη ηλεκτρική εποχή.

Η νέα Mustang Mach-E, είναι ένα ολοκαίνουργιο, πλήρως ηλεκτρικό και προηγμένο σε κάθε πτυχή της προσωπικότητάς του SUV, συνώνυμο με τις έννοιες της απόλυτης ελευθερίας και της προόδου που έρχεται να ανατρέψει ό,τι ξέρατε μέχρι σήμερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πλέον, είναι διαθέσιμη για παραγγελία στη χώρα μας με απόδοση έως 351 ίππους και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει έως τα 610 km (WLTP).

Εξωτερικά, διαθέτει πολλά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, τα έντονα «νεύρα» στις πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος, τους επιθετικούς προβολείς, καθώς επίσης και το σήμα κατατεθέν του εμβληματικού μοντέλου της Ford, που φυσικά δεν είναι άλλο από τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία φωτισμού.

Το αεροδυναμικό προφίλ τονίζεται από σύγχρονες πινελιές, όπως η απουσία αεραγωγών και λαβών στις πόρτες, καθώς και από την κυρτή σχεδίαση της οροφής, προδίδοντας με αυτόν τον τρόπο μία ρευστή, σύγχρονη εμφάνιση, που εντυπωσιάζει.

Στο εσωτερικό μία εντελώς νέα αρχιτεκτονική αμαξώματος έρχεται να υποστηρίξει το ανοιχτό, φωτεινό και ευάερο περιβάλλον της καμπίνας. Οι σχεδιαστές επέλεξαν ένα πιο φουτουριστικό και high-tech εσωτερικό με μία πιο μίνιμαλ σχεδίαση, σύμφωνη με τις τελευταίες τάσεις και επιθυμίες των καταναλωτών.

Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η νέα οθόνη των 15.5’’ σε κάθετη διάταξη, καθώς και o πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2’’ με νέες γραφικές απεικονίσεις. Ιδιαίτερη προσοχή έχει επίσης δοθεί στο ηχοσύστημα Bang&Olufsen απόδοσης 560 Watt, το οποίο έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά και μόνο για την καμπίνα της νέας Mustang Mach-E ενσωματώνοντας έξυπνα και διακριτικά τα ηχεία πάνω στην κεντρική κονσόλα προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο κορυφαία ποιότητα ήχου.

Η νέα Mustang Mach-E με την μπαταρία Extended Range και κίνηση στους πίσω τροχούς, εξασφαλίζει με μία φόρτιση ηλεκτρική αυτονομία έως και 610 km (σύμφωνα με το WLTP), βάζοντας οριστικά τέλος στο «άγχος της αυτονομίας».

Είναι εξοπλισμένη με ένα κορυφαίο σύστημα φόρτισης που επιτρέπει τη σύνδεσή της σε απλή οικιακή πρίζα, βιομηχανική πρίζα, ειδικό φορτιστή τοίχου wallbox, αλλά και δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ή συνεχούς ρεύματος (AC ή DC) με ισχύ έως 150kW.

O μέγιστος ρυθμός φόρτισης πραγματοποιείται σε φορτιστή ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος. Σε αυτή την περίπτωση, 10 μόλις λεπτά φόρτισης αρκούν ώστε η Mustang Mach-E να προσθέσει επιπλέον 119 km αυτονομίας, ενώ για την φόρτιση της μπαταρίας από 10% σε 80% απαιτείται μόλις μία ώρα φόρτισης (για την έκδοση Standard Range).

Με τη βοήθεια της εφαρμογής FordPass, οι ιδιοκτήτες της Mustang Mach-E μπορούν να έχουν απομακρυσμένη πρόσβαση στις πληροφορίες για τη φόρτιση της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία του αυτοκινήτου, αλλά και να προγραμματίζουν τις επιθυμητές ώρες φόρτισης ώστε να εκμεταλλεύονται τις όποιες εκπτώσεις ισχύουν κατά τις νυχτερινές ώρες, φροντίζοντας παράλληλα να υπάρχει η απαραίτητη αυτονομία για την ολοκλήρωση του επόμενου ταξιδιού ή της διαδρομής τους.

Επιπλέον, με την λειτουργία προετοιμασίας του οχήματος (pre-conditioning) μέσα από την εφαρμογή FordPass, οι οδηγοί μπορούν να ορίζουν την ώρα της επόμενης αναχώρησής τους, και να επιλέγουν από πριν την ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα. Με τον τρόπο αυτό, η νέα Mustang Mach-E ρυθμίζει τη θερμοκρασία όσο το όχημα φορτίζεται, με σκοπό να καταναλώνει λιγότερη ενέργεια όταν κινείται ή βρίσκεται εκτός φόρτισης.

Η Mustang Mach-E διαθέτει προφίλ οδήγησης για να προσφέρει στο οδηγό της ξεχωριστή εμπειρία. Τρία μοναδικά προφίλ οδήγησης, Whisper, Active και Untamed, παραμετροποιούν τον εσωτερικό φωτισμό της καμπίνας, τα γραφικά της οθόνης, την συνολική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καθώς επίσης τον «ήχο κινητήρα» που φτάνει στο εσωτερικό της καμπίνας.

Η επιλογή Whisper αυξάνει την υποβοήθηση στο τιμόνι και καθιστά πιο ήπια την απόκριση του γκαζιού, ενώ παράλληλα ο «ήχος κινητήρα» που φτάνει στην καμπίνα μειώνεται προσφέροντας πιο ήρεμη εμπειρία ταξιδιού. Ένα απαλό μπλε φως λούζει την καμπίνα, ενώ στο ταμπλό, η δυναμική ένδειξη EcoMode ενημερώνει τον οδηγό για τη μεγιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης.

Τέλος, η λειτουργία των φρένων βελτιστοποιείται για να προσφέρει καλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένες και ολισθηρές επιφάνειες.

Με το προφίλ οδήγησης Active, η Mustang Mach-E συνδυάζει την αθόρυβη λειτουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με τις επιδόσεις μιας Mustang καθιστώντας την ένα ιδανικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση. Η επιλογή αυτή παρέχει έναν ισορροπημένο συνδυασμό απόκρισης κατά την επιτάχυνση, αλλά και κατά το φρενάρισμα.

Αν η επιθυμία είναι η εκτόξευση της αδρεναλίνης πίσω από το τιμόνι της Mustang Mach-E, τότε η πλέον κατάλληλη επιλογή είναι το προφίλ οδήγησης Untamed. Με αυτό, ο οδηγός «απελευθερώνει» όλες τις δυνατότητες της Mustang Mach-E ενισχύοντας την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού.

Ο «ήχος κινητήρα» που φτάνει στο εσωτερικό είναι ενισχυμένος, στην καμπίνα επικρατεί ο σπορ πορτοκαλί φωτισμός ενώ τα γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων γίνονται πιο δυναμικά.

Το νέο σύστημα τετρακίνησης της Mustang Mach-E κατανέμει ανεξάρτητα τη ροπή στους εμπρός και πίσω τροχούς προσφέροντας με τον τρόπο αυτό βελτιωμένη επιτάχυνση αλλά και οδική συμπεριφορά.

Αυτό, επιτυγχάνεται με την χρήση δύο διαφορετικών/ανεξάρτητων ηλεκτροκινητήρων, έναν στον μπροστινό και έναν στο πίσω άξονα του αυτοκινήτου. Καθώς δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, οι ηλεκτροκινητήρες αυτοί μπορούν ανά πάσα στιγμή να μεταφέρουν σε κάθε άξονα έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής προσφέροντας εντυπωσιακή επιτάχυνση, εξαιρετική πρόσφυση και οικονομία.

Στο δρόμο, η γοητεία της σε συνεπαίρνει. Με ένα νέο ελκυστικό τρόπο ο οποίος επιστρατεύει τις καταιγιστικές επιταχύνσεις με το αποτελεσματικό κράτημα σε κάθε είδους καμπή. Άνετη, επιβλητική και κυρίως χαρισματική αποδεικνύει για άλλη μια φορά πως το blue oval έχει τον τρόπο…

Η Mustang Mach E με την κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς (RWD), 75kWh, 269PS, 430Νm και αυτονομία 470 km ξεκινά από τα 57.587€ (51.587€ με επιδότηση).
Η έκδοση RWD με 98kWh, 294PS και 430Nm και αυτονομία 610 km κοστίζει 62.959 €.
Η τετρακίνητη AWD με 75kWh, 269PS, 580Nm και αυτονομία 410 km κοστίζει 63.474 €.

Τέλος, η επίσης τετρακίνητη AWD με 98kWh, 351PS, 580Nm και αυτονομία 540 km κοστίζει 68.712 €.

Well done…