Του Χάρη Ντιγριντάκη

Νέα deal δρομολογεί η ΑΚΤΩΡ ενισχύοντας την παρουσία της στην κατασκευαστική κονίστρα της χώρας.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες κλείδωσε στην ΑΚΤΩΡ η ανάθεση του νέου έργου κατασκευής και βελτιώσεων υποδομής της Αεροπορικής Βάσης στη Λάρισα, από την Environmental Chemical Corporation, δαπάνης άνω των 20 εκατ. ευρώ περίπου.

Υπογραμμίζεται ότι το έργο αφορά στη βελτίωση των εγκαταστάσεων της Αεροπορικής βάσης της Λάρισας. Και το αντικείμενο του αποτελείται από την κατασκευή:

  • Δύο (2) υπόστεγων συντήρησης μεγάλης έκτασης (LAMs).
  • Ενός (1) κτιρίου συντήρησης Αεροσκαφών.
  • Ενός (1) κτιρίου εγκαταστάσεων.
  • Επέκτασης των διαδρόμων τροχοδρόμησης.
  • Χώρου στάθμευσης αεροσκαφών.
  • Θέσεων στάθμευσης οχημάτων.

Επίσης περιλαμβάνεται η ανακατασκευή των οδοστρωμάτων τμήματος των διαδρόμων τροχοδρόμησης καθώς και η εγκατάσταση εξοπλισμού.

Η διάρκεια του έργου προβλέπεται 12 μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Νοέμβριο του 2022.
Σημειώνεται ότι το έργο ανατέθηκε από το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας (NAVFAC) στην Αμερικάνικη εταιρεία Environmental Chemical Corp. (ECC).

Ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό

Εν τω μεταξύ, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 αναμένεται ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση παραχώρησης του «χρυσοφόρου» αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού.

Στο αναθεωρημένο Αsset Development Plan, ADP (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης) του ΤΑΙΠΕΔ, αναφέρεται ότι στην παρούσα φάση γίνεται η προετοιμασία της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη νέα σύμβαση, με το χρονοδιάγραμμα να «δείχνει» καθορισμό της περιμέτρου εντός του 2021 και έναρξη διαγωνισμού στο Q1 2022.

Πάντως, οι τελικές αποφάσεις για το μοντέλο αξιοποίησης του αυτοκινητόδρομου αλλά και την «τύχη» των επεκτάσεων του, λογικά θα «κλειδώσουν» στις αρχές του 2022 από την κυβέρνηση, με το Μέγαρο Μαξίμου και το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προφανώς να έχουν βασικό ρόλο και λόγο στις διαδικασίες.

Σε συνεργασία πάντα με το ΤΑΙΠΕΔ και τους συμβούλους που «τρέχουν» τόσο τον διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση (η υφιστάμενη λήγει Οκτώβριο του 2024) όσο και για το τεχνικό αντικείμενο των νέων επεκτάσεων, αν και ήδη μία από αυτές, η προέκταση της Λ. Κύμης προς την εθνική οδό είναι σε εξέλιξη και αναμένεται η δημοπράτησή της μέσα στους προσεχείς μήνες (2022). Κατά συνέπεια, μένει να «κλειδώσει» τόσο το μοντέλο του νέου διαγωνισμού όσο και το μέλλον των επεκτάσεων.

Τέλος, μία εκδοχή είναι να γίνει ο διαγωνισμός ως συνέχεια του υφιστάμενου, δηλαδή απλά να ανανεωθεί-επεκταθεί η υφιστάμενη κερδοφόρα σύμβαση (για την ώρα ελέγχεται από την κοινοπραξία Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ).