Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ένα ισχυρό διευρωπαϊκό δίκτυο με νυχτερινά τρένα, αποτελούμενο από 40 διεθνείς γραμμές μεγάλων αποστάσεων, μπαίνει στην δράση για τον περιορισμό της κλιματικής κρίσης.

Έως το 2030, θα συνδέει περισσότερες από 200 περιοχές σε όλη την Ευρώπη. Από τη Λισαβόνα στα δυτικά έως τη Μόσχα στα ανατολικά και από το Ελσίνκι στα βόρεια έως τη Μάλαγα στο νότο.

Το τρένο EuroNight τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Εν τω μεταξύ, στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος δείχνουν ότι όπου τα αεροπορικά ταξίδια παράγουν 252,8 γραμμάρια άνθρακα ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, ενώ τα σιδηροδρομικά ταξίδια εκπέμπουν μόνο 22,4 γραμμάρια.

Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες προτιμούν νυχτερινά τρένα που θέλουν να προσπαθήσουν να περιορίσουν τις εκπομπές CO2 και αναζητούν έναν πιο χαλαρό τρόπο για να φτάσουν στον προορισμό τους.

Αντιμετωπίζοντας την κατάσταση, χώρες όπως η Ολλανδία και η Ισπανία έχουν προτείνει την απαγόρευση πτήσεων για δρομολόγια με τρένο σε τρεις ώρες ή λιγότερο, τα οποία θα αντικατασταθούν με ταξίδια με τρένο.

Τα ταχύτερα τρένα του κόσμου κυκλοφορούν στην Ιαπωνία, η Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 60% των σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, ενώ το υπόλοιπο 40% μοιράζεται μεταξύ Ασίας, ΗΠΑ και Αφρικής.

Η ολλανδο-βελγική εταιρεία σιδηροδρόμων European Sleeper, έχει δηλώσει ότι μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, θα εκτελεί νυχτερινό δρομολόγιο στη Βαρκελώνη πολλές φορές την εβδομάδα.
Ταυτόχρονα, έως το 2030, η ΕΕ στοχεύει να διπλασιάσει τη χρήση των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας και να τριπλασιάσει τα τρέχοντα επίπεδα μέχρι το 2050.