Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η παράταση του Schiphol στο πλαφόν επιβατών Σεπτέμβριο και Οκτώβριο θα προκαλέσει επιπλέον ζημιές εκατομμυρίων ευρώ στις αεροπορικές εταιρείες.

Ο Marnix Fruitema πρόεδρος του Συμβουλίου Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών Ολλανδίας (BARIN), υπογραμμίζει ότι «αυτό είναι πάνω από όλες τις ζημιές που υπέστη ήδη ο κλάδος φέτος το καλοκαίρι».

Λόγω του περιορισμού επιβατών στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, οι αεροπορικές εταιρείες θα πουλήσουν πολύ λιγότερα εισιτήρια και ως εκ τούτου να χάσουν τον τζίρο τους.

Ο επικεφαλής της BARIN χαρακτήρισε την ανακοίνωση του αεροδρομίου «πολύ απογοητευτική» και «απροσδόκητη».
Και επισήμανε ότι το Schiphol είχε ανακοινώσει προηγουμένως ότι τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα τον Αύγουστο.
«Επίσης δεν ξέρω τι να πιστέψω πια για το Schiphol», είπε χαρακτηριστικά.

Πώς αντιδρούν οι αεροπορικές εταιρείες στην παράταση πλαφόν επιβατών

Η αεροπορική εταιρεία KLM δεν αναμένει ότι θα χρειαστεί να ακυρώσει πτήσεις ως αποτέλεσμα.
Η εταιρεία θα πουλήσει λιγότερες θέσεις σε Ολλανδούς ταξιδιώτες αυτή την περίοδο. Όπως ανακοίνωσε θα παραμείνει σε συνομιλίες με τη Schiphol, με στόχο την «αποφυγή περιορισμών στη λειτουργία της KLM και στους πελάτες μας».

Η Transavia είπε ότι «κάνει ό,τι μπορεί» για να επιτρέψει σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους να ταξιδέψουν.
Ποιος θα είναι ο ακριβής αντίκτυπος είναι ακόμη άγνωστος. Η αεροπορική εταιρεία αναμένει περισσότερη σαφήνεια σε μιάμιση εβδομάδα.

Η TUI είπε επίσης ότι δεν γνωρίζει ακόμη τις συνέπειες για τους ταξιδιώτες. Τα slots στο Schiphol για εκείνη την περίοδο δεν είναι ακόμα γνωστά.
Ωστόσο, ο εκπρόσωπος είναι πεπεισμένος ότι οι φθινοπωρινές διακοπές μπορούν να συνεχιστούν.

Η EasyJet δήλωσε ότι θα λάβει μέτρα για να διασφαλίσει ότι θα συνεχιστούν όσο το δυνατόν περισσότερες πτήσεις Schiphol.

Οι επιβάτες της EasyJet μπορούν να ελέγξουν τις χειραποσκευές τους δωρεάν σε πολλές πτήσεις για να περάσουν πιο γρήγορα την ασφάλεια.
Οι ταξιδιώτες που χάνουν την πτήση τους λόγω του πλήθους Schiphol μπορούν να κάνουν εκ νέου κράτηση δωρεάν με βοήθεια από το προσωπικό εδάφους. Η EasyJet ξεκίνησε μια ειδική γραμμή βοήθειας για οικογένειες με παιδιά και επέκτεινε τις ώρες εξυπηρέτησης πελατών της.

Η βρετανική αεροπορική εταιρεία προϋπολογισμού δήλωσε ότι λυπάται για τον αντίκτυπο της απόφασης, αλλά κατανοεί ότι είναι ένα «απαραίτητο βήμα» για τη Schiphol ώστε να διατηρήσει το αεροδρόμιο σε λειτουργία. Η EasyJet δεν θέλει να προλάβει και να προβλέψει ακυρώσεις, και αναμένει την απόφαση του συντονιστή slots.

Η εναλλακτική άλλων αεροδρομίων

Ο Hugo Thomasson υπεύθυνος slots, διευθυντής Συντονισμού Αεροδρομίων Ολλανδίας (ACNL), δήλωσε ότι οι ταξιδιώτες που έχουν ήδη κάνει κράτηση πτήσης δεν θα επηρεαστούν πολύ από τα όρια που έθεσε η Schiphol για τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.

«Μπορεί να χρειαστεί να φύγουν από άλλο αεροδρόμιο ή να πάρουν άλλη πτήση, είπε. Αλλά δεν θα ακυρωθούν εισιτήρια».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η μείωση της χωρητικότητας στο Schiphol δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι πτήσεις πρέπει να ακυρωθούν εντελώς.

Όπως είπε ο συντονιστής slots, «oι αεροπορικές εταιρείες μπορούν επίσης να σταματήσουν τις κρατήσεις για πτήσεις που δεν είναι ακόμη γεμάτες.
Οι πτήσεις μπορούν επίσης να μεταφερθούν στο Ρότερνταμ, για παράδειγμα».