του Γιάννη Τσιρογιάννη

 

Το Jeep Compass ανανεώνει τη σχέση εμπιστοσύνης με τους πιστούς της μάρκας, πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.

Κομψό εμφανισιακά, πάνοπλο τεχνολογικά και πάντα ικανό εκδρομικά, παίζει τα ρέστα του στην πολυπρόσωπη κατηγορία των SUV.

Κυρίως στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 MulitJet, με την αρκετά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Σχεδιαστικά ξεχωρίζει για τις καθαρές γραμμές, τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full-LED, αλλά και την χαρακτηριστική μάσκα με τις 7 γρίλιες.

Στο εσωτερικό νιώθεις προύχοντας, έμφαση δόθηκε στην ψηφιοποίηση, για την οποία φροντίζει ένας πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 10,25” ενώ στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια «ελεύθερη» οθόνη αφής 8,4 ιντσών (προαιρετικά 10,1”) για το σύστημα πολυμέσων Uconnect5.
Τα ποιοτικά υλικά και η στιβαρή συναρμογή αποτελούν επίσης άλλο ένα πλεονέκτημα στο νέο Compass.

Κάτω από το καπό στο Compass που είχαμε στη διάθεσή μας, αναπνέει ο αναβαθμισμένος diesel 1.6 Multijet, που προσφέρει αυξημένη ισχύ στους 130 ίππους απόδοση (+10 PS σε σχέση με το παρελθόν), 320Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., χαμηλότερες εκπομπές ρύπων (-11gr/km) και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 10%.

Στην πράξη τα 1.615 κιλά του πετρελαιοκίνητου ανανεωμένου Compass δεν αποτελούν υπολογίσιμο εμπόδιο για το μοτέρ, το οποίο τραβά από αρκετά χαμηλά διαθέτοντας τα απαραίτητα αποθέματα ροπής.

Μάλιστα, με συνετή οδήγηση, η μεικτή κατανάλωση δύσκολα θα ξεπεράσει τα 7,0 λίτρα, καταλυτικό στοιχείο σε ένα γαλαζοαίματο SUV.

Γνήσιο τέκνο της Jeep, το Compass δεν θα μπορούσε να μην εστιάζει στην παροχή άνετων μετακινήσεων και στην ικανοποίηση των εκδρομικών αναγκών.

Για το πρώτο φροντίζει η καλορυθμισμένη ανάρτηση που στρογγυλεύει ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του ελληνικού οδοστρώματος, αγνοώντας επιδεικτικά την παρουσία των 19άρηδων τροχών της επετειακής έκδοσης (80th Anniversary).

Όσο για τις αποδράσεις – σε μη ασφαλτοστρωμένα εδάφη – αυτές διευκολύνονται από τα 198 χλστ. που χωρίζουν το C-SUV από το έδαφος, τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και τις γωνίες προσέγγισης (16,8 μοίρες), διαφυγής (31,7 μοίρες) και ράμπας (22,9 μοίρες). Ακόμη και αν πρόκειται για τη δικίνητη πετρελαιοκίνητη έκδοση.

Στην Ελλάδα το νέο Compass είναι διαθέσιμο σε 6 εκδόσεις (Sport, Longitude, Limited, S, Trailhawk και 80th Anniversary).

Στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων είναι το σύστημα πολυμέσων UConnect 5 με οθόνη από 8,4’’ έως και 10,10’’, οι ζάντες αλουμινίου, τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full-LED, αλλά και ένα πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), το οποίο περιλαμβάνει, Σύστημα αυτόνομης πέδησης με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών, Intelligent Speed Assist, Lane Support System, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού.

Στην κορυφή της γκάμας, οι εκδόσεις Limited (έμφαση στην άνεση και την πολυτέλεια), S (έμφαση στο δυναμικό χαρακτήρα), Trailhawk (για απόλυτες εκτός δρόμου δυνατότητες) και η “δική μας” συλλεκτική 80th Anniversary, προσφέρουν στο μέγιστο βαθμό, όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που έχουν καταστήσει την Jeep σημείο αναφοράς στην κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου.

Το νέο και εξαιρετικό από κάθε άποψη Jeep Compass με τον 1.6Diesel των 130 ίππων, ξεκινά από τα 27.700 ευρώ.