Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Το Space Star τοποθετείται ουσιαστικά ανάμεσα σε δυο κατηγορίες, προκειμένου να απευθυνθεί σε όποιον θέλει μικρό αυτοκίνητο με μεγαλύτερους χώρους από τα μίνι, συνάμα με περιορισμένες διαστάσεις και χαμηλή τιμή, για χρήση στην πόλη, αλλά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Και επειδή η κατηγορία Β είναι πλέον η δημοφιλέστερη στη χώρα μας, οι σχεδιαστές της Mitsubishi προσπάθησαν να αλλάξουν οπτικά τις αναλογίες του ανανεωμένου Space Star ώστε να του δώσουν πιο δυναμική προσωπικότητα. Εννοείται πως το κατάφεραν αφού το εύγεστο αποτέλεσμα τους δικαιώνει στο έπακρο.

Η σχεδίαση του ταμπλό έγινε γύρω από τη νέα μεγάλη κεντρική οθόνη αφής επτά ιντσών του Smartphone-Link Display Audio (SDA).

Σε αυτή προβάλλονται πληροφορίες του ηχοσυστήματος και του αυτοκινήτου, όπως κατανάλωση και αυτονομία. Επιπλέον, παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto ή Bluetooth.

Η συναρμογή είναι τυπικά ιαπωνική κάτι που σημαίνει πως τίποτα δεν θα τρίξει ή θα χαλάσει ακόμη και μετά από καιρό. Οι χώροι ικανοποιούν για τέσσερις ενήλικες.

Το Mitsubishi Space Star είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες βενζίνης, αμφότεροι 3κύλινδροι, με 12 βαλβίδες και χωρητικότητα 1,0 και 1,2 λίτρων αντίστοιχα.

Η απόδοση της βασικής έκδοσης είναι 71 ίπποι και 88 Nm ροπής, ενώ η μεγαλύτερη έχει 80 ίππους και 108 Nm ροπής, σε συνεργασία με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control System).

Η έκδοση με τον κινητήρα 1.2 των 80 ίππων διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Το μικρό βάρος που περιορίζεται στα 905 κιλά όσον αφορά την έκδοση δοκιμής μας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον τρόπο που κινείται το Space Star. Δείχνει ζωντάνια και συνδυάζεται καλά με το αυτόματο κιβώτιο που διαθέτει προκαθορισμένες εικονικές σχέσεις, προσομοιώνοντας τη λειτουργία ενός κλασικού αυτόματου.

Ευέλικτο με μικρό κύκλο στροφής, ελαφρύ τιμόνι και χειριστήρια, νιώθεις από την πρώτη στιγμή ότι το φοράς χωρίς δυσκολία και ερωτηματικά. Η ανάρτηση υιοθετεί την κλασική διάταξη των γονάτων McPherson εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω, διαθέτει σχετικά μαλακή ρύθμιση, παρόλα αυτά εμπνέει ασφάλεια και προσφέρει καλό έλεγχο στο αμάξωμα παρά τις σεβαστές κλίσεις.

Το μικρό Space Star δίνει έμφαση στην άνεση και καλά κάνει, αφού κάτι τέτοιο θα εκτιμήσεις καθημερινά στην πόλη. Οδηγικά δεν έχει καμία θέση στο υποσυνείδητό σου, ωστόσο, όταν έχεις στο μυαλό σου κάτι εύκολο και πρακτικό έχει τις απαντήσεις.

Ε λοιπόν, αν ο Χριστός ξαναπατήσει το πόδι του στη γη, μάλλον με κανένα τέτοιο όχημα θα επιλέξει να κινηθεί. Χαμηλών τόνων σχεδιαστικά και οδηγικά, αποτελεσματικό, αξιόπιστο, οικονομικό με σεβασμό στο περιβάλλον αλλά και στο ποσό εκταμίευσης που σου ζητά εξαρχής με γενναίο επίπεδο εξοπλισμού.

Ο αστικός χαρακτήρας δεν διακυβεύεται. Το μικρό ιαπωνικό είναι πιστό στις αρχές του.

Οι τιμές του ξεκινούν από τα 10.390 ευρώ για το 1.0 των 71 ίππων και τα 14.000 ευρώ για την μεγαλύτερη 1.2 των 80 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο CVT.