Με πρώτο τον συρμό του προαστιακού από Αθήνα για Οινόη, στις 4:45 τα ξημερώματα, έγινε χθες η επανεκκίνηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου, 22 ημέρες μετά από την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών.

Αρχικά θα υπάρχουν περιορισμένα δρομολόγια και αυστηρά μέτρα ασφαλείας, ενώ ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη των δρομολογίων, πριν από το Πάσχα.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους στο Σταθμό Λαρίσης τόνισε: «Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας. Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού.

Με δεδομένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον φιλικό στο περιβάλλον μέσο αξίζει να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη γρήγορη και ασφαλέστερη επαναλειτουργία του, θέλουμε και εσείς να σταθείτε δίπλα μας γιατί για όλους μας η επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί».

Εν τω μεταξύ, οι γραπτές εγγυήσεις που ζητούσαν για να εργαστούν στα τρένα πήραν οι μηχανοδηγοί, ενώ ο υπουργός Δικαιοσύνης ανακοίνωσε ότι η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού μετατρέπεται σε κακούργημα. Ο ΟΣΕ μετά από μαραθώνια διαβούλευση έδωσε στη Hellenic Train τις εγγυήσεις ασφάλειας που είχε ζητήσει για πλήρη επικοινωνία με το σύστημα GSM-Railways, που είναι ένα διεθνές πρότυπο ασύρματων επικοινωνιών στον σιδηρόδρομο.

Αξίζει να σημειωθεί όμως πως οι συγκεκριμένες εγγυήσεις δόθηκαν για τον βασικό άξονα στο τμήμα Θριάσιο – Ειδομένη ώστε να ξεκινήσουν κανονικά τα εμπορευματικά τρένα, κάτι που έγινε από χθες το πρωί για το τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.

Σε ότι αφορά στα υπεραστικά επιβατικά τρένα, που θα εκτελούσαν δρομολόγια στα τμήματα «Θεσσαλονίκη – Δράμα» και «Θεσσαλονίκη Φλώρινα» πήραν μια εβδομάδα παράταση στην ακινησία, καθώς οι εργαζόμενοι έχουν θέσει ζητήματα ασφάλειας για τα συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου.

Υπενθυμίζεται ότι, πλέον κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.