Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Δανία και η Γερμανία βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά στη σύνδεση τους με το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ Fehmarnbelt στον κόσμο.
Θα συνδέει οδικώς και σιδηροδρομικώς το Ρόντμπι στη δανική πλευρά με το Πούτγκταρτεν στη Γερμανία και θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Σκανδιναβίας και Κεντρικής Ευρώπης.
Το πρώτο τμήμα της που είναι έτοιμο να βυθιστεί εγκαινίασε προχθές ο Δανός βασιλιάς Frederik X.
Το τούνελ 18 χιλιομέτρων κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα αναμένεται να ανοίξει το 2029. Θα μειώσει τον χρόνο στα ταξίδια από 45 λεπτά που είναι τώρα με το πλοίο, σε μόλις επτά λεπτά με το ηλεκτροκίνητο τρένο. Τα αυτοκίνητα θα μπορούν να διασχίσουν τη Βαλτική Θάλασσα σε 10 λεπτά στις τέσσερις λωρίδες.
Η διαδρομή με τρένο από το Αμβούργο στην Κοπεγχάγη διαρκεί 4μιση ώρες και με την νέα σήραγγα μειώνεται στο μισό.
Πρόκειται για ένα από τα πιο φιλόδοξα και ακριβά έργα υποδομής στην Ευρώπη με προϋπολογισμό άνω των 7 δις ευρώ.
Το Fehmarnbelt αν και μικρκότερο από αυτό της Μάγχης των 50 χιλιομέτρων που συνδέει την Αγγλία και τη Γαλλία, θεωρείται το μεγαλύτερο στον κόσμο που κατασκευάζεται με έτοιμα τμήματα σκυροδέματος που βυθίζονται κάτω από το νερό και όχι με διάνοιξη και μηχανήματα.
Το υποβρύχιο τούνελ -μέρος του πιο πράσινου κυκλοφοριακού διαδρόμου στην Ευρώπη- θα ενισχύσει τη μεταφορά εμπορευμάτων με ηλεκτρικά τρένα.
Σύμφωνα με την Sund & Baelt -κρατική επιχείρηση της Δανίας- που κατασκευάζει το έργο, πρόκειται για την μεγαλύτερη υποβρύχια σήραγγα.
Η σήραγγα θα αποτελείται από 89 στοιχεία από σκυρόδεμα που κατασκευάζονται σε μια ειδική εγκατάσταση στο μεγαλύτερο εργοτάξιο της Βόρειας Ευρώπης στο Ρόεντμπιχαβν του Λόλαντ.
Το κόστος της που είναι στα 4,8 δις ευρώ έχει αναλάβει η Δανία η οποία θα αποφασίσει στο μέλλον και για τα διόδια.