Οι “έξυπνες στάσεις” σε λεωφορεία και τρόλεϊ της Αττικής τέθηκαν σε λειτουργία από χθες,Δευτέρα.
Το νέο σύστημα διασφαλίζει την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση των επιβατών, όσον αφορά στην εκτέλεση των δρομολογίων και ταυτόχρονα την καλύτερη διαχείριση του στόλου και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου της ΟΣΥ και βάζει τέρμα στην αναμονή του επιβατικού κοινού στις στάσεις και διευκολύνει τον προγραμματισμό των μετακινήσεων του.
Ειδικότερα, οι επιβάτες θα πληροφορούνται από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις για τον ακριβή χρόνο διέλευσης των λεωφορείων και τρόλεϊ που διέρχονται από αυτές, τη γενικότερη λειτουργία του δικτύου των Αστικών Συγκοινωνιών με έκτακτα μηνύματα και θα υπάρχει η δυνατότητα ηχητικής ενημέρωσης μέσω κουμπιού στον στύλο της στάσης, ώστε να διευκολύνονται άτομα με αναπηρία, όπως τυφλοί. Από τα κέντρα ελέγχου του ΟΑΣΑ θα γίνεται η επίβλεψη των δρομολογίων σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα τον καλύτερο συντονισμό, τη διαχείριση και εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου.
Ήδη, έχουν τοποθετηθεί στα περισσότερα λεωφορεία οθόνες από τις οποίες μπορεί ο επιβάτης να πληροφορηθεί για τις στάσεις που ακολουθούν, καθώς και το δρομολόγιο του οχήματος στο οποίο έχει επιβιβαστεί. Ακόμη, προχωρά το έργο αντικατάστασης των χάρτινων εισιτηρίων σε όλα τα ΜΜΜ με ηλεκτρονικό.
Η έξυπνη εφαρμογή για κινητά των αστικών συγκοινωνιών
Η ενημέρωση των χρηστών των αστικών συγκοινωνιών θα γίνεται επίσης με εφαρμογή, η οποία μέσω έξυπνων συσκευών (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές) θα πληροφορεί για τις θέσεις των οχημάτων πάνω σε χάρτη, για την άφιξη επόμενου οχήματος, για την πλησιέστερη στάση στον χρήστη, καθώς και για την βέλτιστη διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει ο ενδιαφερόμενος, έτσι ώστε να προγραμματίζει έγκαιρα τις μετακινήσεις του. Η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα λειτουργικά συστήματα που χρησιμοποιούνται ευρέως (Android, iOS, Windows). Επίσης η ίδια δυνατότητα θα υπάρχει μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή από το website του ΟΑΣΑ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, πρόκειται για ένα αναγκαίο και χρήσιμο έργο που χρειάστηκε πάνω από δέκα χρόνια έως ότου ωριμάσει και αρχίσουν οι διαδικασίες υλοποίησης του. Και συνεχίζει «Χρειάστηκε επίσης να ξεπεραστούν και να αντιμετωπιστούν από τον υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ και τη νέα διοίκηση ΟΑΣΑ εμπλοκές, καθυστερήσεις και διαχειριστικές αστοχίες των κυβερνήσεων και διοικήσεων ΟΑΣΑ του παρελθόντος».