Η νεοσύστατη σιδηροδρομική εταιρεία European Sleeper εγκαινίασε το πρώτο απευθείας νυχτερινό τρένο μεταξύ Βερολίνου και Βρυξελλών.

Το πρώτο τρένο αναχώρησε από τον σταθμό Midi των Βρυξελλών στις 7:22 μ.μ. της Παρασκευής, φτάνοντας στο Άμστερνταμ στις 22:34 και συνέχισε προς το Βερολίνο, όπου έφτασε στις 6:48 π.μ. το Σάββατο.
Τα δρομολόγια θα εκτελούνται τρεις φορές την εβδομάδα, με αναχώρηση από:

  • Βερολίνο Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή.
  • Βρυξέλλες Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή.

Το τρένο, έχει χωρητικότητα περίπου 500 ατόμων. Οι επιβάτες μπορούν να κάνουν κράτηση για καμπίνες με κρεβάτια ή καθίσματα. Η σιδηροδρομική εταιρεία υποδέχτηκε τους πρώτους επιβάτες με σαμπάνια.

Τα εισιτήρια ξεκινούν από 70 ευρώ για θέση, 100 ευρώ για θέση σε χώρο ύπνου και 130 ευρώ για πολυτελείς καμπίνες με δικό τους μπάνιο και γραφείο.
Οι καμπίνες διαθέτουν 4 έως 6 κουκέτες, ενώ υπάρχει δυνατότητα κράτησης λιγότερων για γίνουν πλήρως ιδιωτικές.
Όσο για τις πολυτελείς καμπίνες με τρία κρεβάτια, έχουν ήδη εξαντληθεί για ημερομηνίες μέχρι τον Ιούλιο.

Στην κράτηση κρεβατιού -ανεξάρτητα από τον τύπο του βαγονιού- περιλαμβάνεται πρωινό. Τα κατοικίδια επιτρέπονται εάν ο ιδιοκτήτης έχει εισιτήριο για ιδιωτικό διαμέρισμα, ενώ τα ποδήλατα μπορούν να μεταφερθούν μόνο εάν γίνει κράτηση εκ των προτέρων με χρέωση 24 ευρώ.

Η European Sleeper θεώρησε την εισαγωγή αυτής της υπηρεσίας ένα σημαντικό βήμα στην οικοδόμηση ενός πιο εκτεταμένου δικτύου τρένων με καμπίνες από το Βέλγιο και την Ολλανδία.

Το νέο δρομολόγιο μεταξύ των δύο περιοχών δεν αφορά μόνο τις πόλεις της διαδρομής. Το νυχτερινό τρένο προσφέρει και άλλες ελκυστικές επιλογές συνδέοντας προορισμούς για ταξίδια με τρένο.
Όπως για παράδειγμα, μεταξύ Λονδίνου και Βερολίνου (αλλαγή στις Βρυξέλλες στο Eurostar), Παρίσι και Βερολίνο (αλλαγή στις Βρυξέλλες με Thalys), Βρυξέλλες και Βαρσοβία (αλλαγή στο Βερολίνο σε EuroCity).

Ο σιδηρόδρομος θα επεκταθεί στη Δρέσδη και την Πράγα το 2024, με προγραμματισμένα περαιτέρω δρομολόγια.

Οι Ολλανδοί ιδρυτές της European Sleeper, Elmer van Buuren και Chris Engelsman, εκτιμούν ότι τα νυχτερινά τρένα είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση της βιωσιμότητας των μεταφορών επιβατών στην Ευρώπη. Πρόκειται για μία αποτελεσματική και οικονομικά προσιτή εναλλακτική λύση για τους ταξιδιώτες.

«Το νυχτερινό τρένο είναι ένας ευχάριστος τρόπος ταξιδιού και είναι αρκετά αποδοτικός στο χρόνο, λέει ο Chris Engelsman. Είναι επίσης μια μικρή περιπέτεια.»

Οι αρχές των ευρωπαϊκών χωρών προσπαθούν να κάνουν τα ταξίδια με τρένο τον πιο δημοφιλή τρόπο μεταφοράς, προκειμένου να στραφούν σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς.

Ένα νέο δρομολόγιο με νυχτερινό τρένο από το Άμστερνταμ στη Βαρκελώνη, το οποίο έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2025, θα είναι μία από τις δέκα πιλοτικές διασυνοριακές σιδηροδρομικές υπηρεσίες θα λάβει οικονομική υποστήριξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το νέο δρομολόγιο θα κάνει στάση στις εξής πόλεις, μεταξύ άλλων:

  • Βράδυ: Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Βρυξέλλες, Λιλ
  • Πρωί: Αβινιόν, Μονπελιέ, Περπινιάν, Φιγκέρας, Χιρόνα

Ωστόσο, περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με αυτό, όπως οι τιμές των εισιτηρίων ή η διάρκεια του ταξιδιού, δεν έχουν δοθεί ακόμη.