Το πολυαναμενομένο Icon of the seas, το «καμάρι» του στόλου της Καραϊβικής και το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοια στον κόσμο, απέπλευσε το Σάββατο 27/1 από το λιμάνι του Μαϊάμι, για το «παρθενικό ταξίδι» του, χαράσσοντας μία νέα εποχή στην πολυτελή κρουαζιέρα.

Η “ναυαρχίδα” της Royal Caribbean, έχει μήκος 365 μέτρων και βάρος 250.800 τόνων, δηλαδή πενταπλάσιο εκείνου του Τιτανικού. Διαθέτει πάνω από 20 καταστρώματα και μπορεί να μεταφέρει σχεδόν πάνω από 7.000 επιβάτες και πλήρωμα.

Διαθέτει, επίσης επτά πισίνες, εξι νεροτσουλήθρες, εμπορικά κέντρα, κινηματοθέατρα, κήπους με καταρράκτες, γειτονιές περιπάτου, νυχτερινά κέντρα, δραστηριότητες, 40 εστιατόρια, γυμναστήρια, παιδότοπους, γήπεδα και καζίνο.

Έντονες αντιδράσεις για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον

Η εταιρεία έχει προβάλει ιδιαίτερα το γεγονός ότι το υπερ-κρουαζιερόπλοιο λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Υποστηρίζει ότι το LNG είναι μέρος της στρατηγικής της για τα εναλλακτικά καύσιμα, μαζί με τα βιοκαύσιμα, τη μεθανόλη και άλλες πηγές ενέργειας.

Επιπλέον όταν είναι στο λιμάνι, το Icon θα λειτουργεί με ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται από την ξηρά, μια καθαρότερη εναλλακτική λύση έναντι της λειτουργίας των ιδιαίτερα ρυπογόνων γεννητριών.

Εντούτοις περιβαλλοντικές οργανώσεις επιμένουν πως η χρήση LNG αντί άλλων καυσίμων μπορεί μεν να μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 25%, ωστόσο η χρήση του LNG συνολικά περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου.

Ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα είναι ότι τα λιμάνια που δέχονται τόσο μεγάλα κρουαζιερόπλοια αρχίζουν να λιγοστεύουν.

Η Βενετία, η Βαρκελώνη και το Άμστερνταμ είναι τρεις μόνο από τις μεγάλες πόλεις που απαγορεύουν ή περιορίζουν τα κρουαζιερόπλοια εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών για τις περιβαλλοντικές και υγειονομικές επιπτώσεις.