Το επόμενο Φθινόπωρο αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου του οποίου οι περιβαλλοντικοί όροι εγκρίθηκαν πρόσφατα από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Το «λίφτινγκ» της περιοχής που εφάπτεται με τον χώρο του παλαιού Ιπποδρόμου στην κατάληξη της Λεωφ. Συγγρού και με το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας προς τα δυτικά θα αποτελέσει, ενδεχομένως, το νέο μεγάλο έργο στην Αττική.

Στο πλαίσιο αυτό, το «παρών» στη διαγωνιστική διαδικασία του έργου, προϋπολογισμού 230 εκατ. ευρώ, αναμένεται να δώσουν οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ, αλλά και οι μικρότερες τεχνικές εταιρίες. Η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης (ΕΠΠΕΡΑΑ) 2014-2020 (110 εκατ.), το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (80 εκατ. ευρώ) και το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής (40 εκατ. ευρώ).

Παράλληλα, μία από τις πιο σημαντικές εκκρεμότητες, η ανεύρεση των απαιτούμενων κονδυλίων για την επικαιροποίηση των μελετών του έργου έχει τακτοποιηθεί, ενώ απομένει μόνο η κατάρτιση των τελικών μελετών (κόστους οφέλους κ.τ.λ.). Ας σημειωθεί ότι οι αρχιτεκτονικές μελέτες του έργου είναι δωρέα του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Το έργο αναμένεται να συγκεντρώσει υψηλό ενδιαφέρον από τις τεχνικές εταιρείες λόγω του κατασκευαστικού αντικειμένου που προβλέπει:

-την εγκάρσια μετατόπιση της λεωφόρου Ποσειδώνος: Το τμήμα μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Κηφισού και Συγγρού, με μήκος περίπου 1000 m, μετατοπίζεται μέχρι 90 m προς τη θάλασσα, χαμηλώνει και καλύπτεται σε δύο θέσεις, πλάτους 300 m περίπου η καθεμιά, οι οποίες μαζί με πρόσθετες εγκάρσιες γεφυρώσεις ενοποιούν απρόσκοπτα τον αστικό χώρο με το παραλιακό μέτωπο.

-την υλοποίηση πράσινων «κοιλάδων» ως αντιπλημμυρικά έργα. Στη θέση της υφιστάμενης παραλιακής λεωφόρου που μετατίθεται, υλοποιούνται δυο φυσικές «κοιλάδες» πρασίνου, βατές από πεζούς, μια στο Μοσχάτο και μια Καλλιθέα. Αυτές οι ήπιες εδαφικές πτυχώσεις θα παραλαμβάνουν τις πλημμυρικές παροχές σε περιπτώσεις πολύ έντονης βροχόπτωσης, ενώ όλο τον άλλο καιρό θα αποτελούν πράσινες μεταβατικές ζώνες από την πόλη προς τη θάλασσα.

– η κατασκευή μητροπολιτικού πάρκου, έργων στη θάλασσα και άλλων υποστηρικτικών έργων (π.χ. Κέντρο Ανάκτησης Νερού Ελαιώνα)

Δημήτρης Δελεβέγκος

Πηγή:www.capital.gr