Σύνταξη: tourismtoday.gr

To έντονο ενδιαφέρον για απασχόληση στον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα αποτυπώνει έρευνα της εταιρείας Tourix, με την ειδικότητα της καμαριέρας/καθαρίστριας να είναι εκείνη που συγκέντρωσε τις περισσότερες αναζητήσεις χρηστών στην πλατφόρμα της Google το 2022.

Εκτός από την ειδικότητα της καμαριέρας/καθαρίστριας, μεγάλο ενδιαφέρον διαπιστώθηκε και για την κάλυψη θέσεων υπαλλήλων γραφείου. Σε αυτήν την κατηγορία περιλαμβάνονται επαγγέλματα όπως υπάλληλοι υποδοχής/reception, διαχείρισης κρατήσεων, εξυπηρέτησης πελατών και άλλα.

Στην τρίτη θέση βρέθηκαν οι αναζητήσεις για θέσεις στελεχών/μάνατζερ ξενοδοχείων, οι οποίες περιλαμβάνουν πόστα από διευθυντές/ντριες ξενοδοχείων μέχρι hotel bar managers. Σημαντική ζήτηση καταγράφηκε και για πιο τεχνικά επαγγέλματα, όπως συντηρητές/τριες, μετρ (maitre), σερβιτόροι/ες, bartenders και μάγειρες/ισσες.

Αύξηση των αναζητήσεων

Πάντως, παρά την έλλειψη στην κάλυψη θέσεων εργασίας στα ξενοδοχεία, το ενδιαφέρον των εργαζομένων για απασχόληση στον ξενοδοχειακό κλάδο παρέμεινε και το 2022 υψηλό. Συγκριτικά με το 2021, όλες οι ειδικότητες κατέγραψαν μεγάλη αύξηση των αναζητήσεων, με την μεγαλύτερη αύξηση να παρατηρείται για τις ειδικότητες μετρ (maitre), συντηρητών, σερβιτόρων/μπαρτέντερ, μαγείρων και καμαριέρων/καθαριστριών.

Οι… hot μήνες

Ως προς το χρονικό διάστημα κατά το οποίο αναζητούνται θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τα δεδομένα από το 2019 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2022, από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάρτιο κάθε έτους υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον. «Αυτό ίσως εξηγείται από το ότι οι σταθεροί επαγγελματίες που εργάζονται σε θέσεις ξενοδοχείων αναζητούν και συνάπτουν συμβόλαια από νωρίς μέσα στο έτος για την επερχόμενη σεζόν», επισημαίνεται στη σχετική έρευνα. Τον Απρίλιο παρατηρείται χαρακτηριστική μείωση των αναζητήσεων, ενώ τον Μάιο, στην έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν, διαπιστώνεται μεγάλη αύξηση των αναζητήσεων που συνήθως φτάνει σε κορυφαία επίπεδα κάθε έτους.

«Αυτή η τάση τη συγκεκριμένη περίοδο ίσως εξηγείται από χρήστες που είναι πιο νεαρής ηλικίας (όπως φοιτητές) και που αναζητούν last-minute εργασία για σεζόν, με σκοπό μια πιο ευκαιριακή απασχόληση», αναφέρεται. Από τον Ιούνιο και έπειτα παρατηρείται χαμηλή ένταση των αναζητήσεων, η οποία ανακάμπτει σε μέτριο όμως επίπεδο από Σεπτέμβριο μέχρι Νοέμβριο, ενώ τον Δεκέμβριο ο όγκος αναζητήσεων κινείται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, οι αναζητήσεις των χρηστών από Ελλάδα για εργασία σε ξενοδοχεία ομαδοποιούνται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες:

  • σε όσους αναζητούν γενικά για εργασία σε ξενοδοχεία (π.χ. “θέσεις εργασίας σε ξενοδοχεία”, “εργασία σεζόν ξενοδοχεία”),
  • σε όσους αναζητούν για εργασία στο κλάδο της φιλοξενίας σε συγκεκριμένο προορισμό της Ελλάδας (π.χ. “Μύκονος εργασία ξενοδοχείο”),
  • σε εκείνους που αναζητούν για εργασία σε συγκεκριμένους ξενοδοχειακούς ομίλους και, τέλος,
  • σε όσους αναζητούν για συγκεκριμένη ειδικότητα σε ξενοδοχεία (π.χ. “εργασία καμαριέρα σε ξενοδοχεία”).