Περισσότερο από το ήμισυ του ρομποτικού προσωπικού της «απέλυσε» η διοίκηση ενός ξενοδοχείου που δουλεύει αποκλειστικά με ρομπότ στην Ιαπωνία, αφού οι φιλοξενούμενοι παραπονέθηκαν ότι οι «μηχανές δεν είχαν ανθρώπινη νοημοσύνη» κι είχαν διάφορους πρακτικούς περιορισμούς.
Το Henn na Hotel, το οποίο μεταφράζεται σε «Περίεργο ξενοδοχείο», είχε προηγουμένως 243 υπαλλήλους ρομπότ. Οι πιο δημοφιλείς ήταν δυο ρεσεψιονίστ ταχύτητας, κι ένας γκρουμ όπως ανέφερε η Βρετανική εφημερίδα Independent.
Το ξενοδοχείο βρίσκεται στην περιφέρεια του Ναγκασάκι και πήρε μεγάλη δημοσιότητα όταν άνοιξε το 2015. Περιέγραφε τότε την απόφαση του να έχει τα ρομπότ αντί των ανθρώπων ως κάτι «συναρπαστικό» και «τελευταίας τεχνολογίας».
«Ένας από τους ορισμούς της ιαπωνικής λέξης «Henn» είναι η αλλαγή, γεγονός που αντιπροσωπεύει τη δέσμευσή μας για εξέλιξη και την προσπάθεια για την εκπληκτική αίσθηση και την άνεση που ξεπερνά τα συνηθισμένα», δηλώνει ο ιστότοπος του ξενοδοχείου.
Ωστόσο, μετά από αρκετές καταγγελίες τεχνικών προβλημάτων σε ρομπότ, αφού τα προγράμματα τους άρχισαν σχεδόν πριν από τέσσερα χρόνια, το Henn na Hotel έχει απομακρύνει σχεδόν το ήμισυ του ρομποτικού προσωπικού του.
Το πιο συνηθισμένη πρόβλημα στα ρομπότ ήταν πως ξυπνούσαν τους επισκέπτες που ροχάλιζαν μπερδεύοντας τον ήχο και θεωρώντας πως επρόκειτο για μια φωνητική εντολή.
Το ξενοδοχείο ξεκίνησε αρχικά με 80 ρομπότ και επέκτεινε γρήγορα τις δραστηριότητές του σε τρία χρόνια με 243 ρομπότ.
Ένα από τα πρώτα μηχανήματα που απολύθηκαν ήταν το «Churi» αφού οι επισκέπτες ανακάλυψαν ότι δεν μπορούσε να απαντήσει σε βασικές τους ερωτήσεις, ανέφερε ηDailyMail.
Μια άλλη «ενοχλητική» εμπειρία για τους επισκέπτες είναι οι ρεσεψιονίστ – δεινόσαυροι. Ακόμα κι ο διευθυντής του ξενοδοχείου, Yukio Nagai παραδέχθηκε ότι η παρουσία τους μπορεί να έκανε νευρικούς τους επισκέπτες.
Το ανθρώπινο δυναμικό είναι πλέον διαθέσιμο για να παρέμβει, σε περίπτωση δυσλειτουργιών, κατόπιν κλήσης.