H FITUR 2023 κλείνει σήμερα τις πόρτες έχοντας πραγματοποιήσει τεράστια επιτυχία που καταδεικνύει τον μεγάλο δυναμισμό ολόκληρης της αλυσίδας αξίας της τουριστικής βιομηχανίας και τις καλές προοπτικές ανάπτυξης αυτής της δραστηριότητας παγκοσμίως.

Εκτός από την ικανοποίηση που εξέφρασαν οι συμμετέχουσες εταιρείες, χώρες και προορισμοί για τις επιχειρηματικές συναλλαγές και τις επαφές που πραγματοποιήθηκαν, τα υψηλά νούμερα αυτής της έκδοσης ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, φτάνοντας σε παραμέτρους ήδη πολύ κοντά στο ιστορικό ρεκόρ της FITUR 2020.

Κατά τη διάρκεια των πέντε ημερών της έκθεσης, η FITUR προσέλκυσε συνολικά 222.000 παρευρισκόμενους, που αντιπροσωπεύει αύξηση 99,6%, σχεδόν διπλάσιο από το 2022. Όσον αφορά το προφίλ αυτών των συμμετεχόντων, έχουν εγγραφεί 136.000 επαγγελματίες, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 68% και εκτιμώμενοι 86.000 επισκέπτες, μετά το σημερινό κλείσιμο των δύο δημόσιων ημερών του, που είναι πρακτικά τρεις φορές περισσότερο από το περσινό.

Όσον αφορά τη συμμετοχή, η έκθεση συγκέντρωσε 8.500 εταιρείες, 131 χώρες, 755 εκθέτες, σε 8 αίθουσες του εκθεσιακού κέντρου, που αντιπροσώπευαν καθαρό εκθεσιακό χώρο 66.900 m2, ισοδυναμώντας με την απασχόληση του 2020.

Εκτιμάται ότι αυτή η κίνηση των αφίξεων στη FITUR θα έχει αντίκτυπο στην οικονομία της Μαδρίτης περίπου 400 εκατομμυρίων ευρώ.

Η FITUR κατέγραψε επίσης ένα σημαντικό ορόσημο στην ψηφιακή σφαίρα, με την επισκεψιμότητα στον ιστότοπο της IFEMA MADRID να εκτινάσσεται μόνο την πρώτη ημέρα της έκθεσης, φτάνοντας το ρεκόρ όλων των εποχών των 146.000 επισκέψεων. Στο ίδιο πλαίσιο, η ψηφιακή πλατφόρμα FITUR LIVEConnect, η οποία συμπληρώνει την έκθεση με μια υβριδική μορφή μεγαλύτερης χρονικής και γεωγραφικής εμβέλειας, έχει επί του παρόντος περισσότερες από 56.000 εγγραφές, σε σύγκριση με τις 31.000 συνολικά το 2022.

Αυτή η έκδοση είχε τη Γουατεμάλα ως χώρα εταίρο της FITUR, η οποία έκανε μια εκτενή διαφημιστική προβολή στην έκθεση με τη νέα της επωνυμία «Guatemala Asombrosa e Imparable» (Γουατεμάλα, εκπληκτική και ασταμάτητη). Επιπλέον, η αειφόρος ανάπτυξη, σε οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές πτυχές, αποτέλεσε το κατευθυντήριο νήμα των μεγάλων προτάσεων από εταιρείες και προορισμούς, καθώς και με τις ενότητες και τις δραστηριότητες της έκθεσης.

Άλλα σημαντικά στοιχεία από τη FITUR 2023

Ο αντίκτυπος της FITUR 2023 αντικατοπτρίστηκε επίσης στη μεγάλη προσέλευση του Τύπου και στη διεθνή κάλυψη που καταγράφηκε κατά τις ημέρες της έκθεσης, με 6.374 δημοσιογράφους διαπιστευμένους -58% περισσότερους από το 2022 – εκ των οποίων 5.861 ήταν εθνικοί και 513 διεθνείς δημοσιογράφοι από 46 χώρες. Μέχρι σήμερα έχουν δημοσιευθεί περισσότερες από 169.000 ειδήσεις, 26% περισσότερες από το 2022 και κοινό 43,8 δισεκατομμυρίων.

Όσον αφορά το περιβάλλον των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τις δύο πρώτες ημέρες της FITUR σημειώθηκε αύξηση στην κοινότητα των 3.724 ακολούθων, έτσι ώστε τα προφίλ της FITUR στο Instagram, το Facebook, το Twitter και το LinkedIn έχουν πλέον συνολικά 288.557 ακόλουθους. Επιπλέον, όλες οι δημοσιεύσεις που παράγονται κατά τη διάρκεια αυτών των πρώτων ημερών έχουν συγκεντρώσει 1.676.316 εντυπώσεις. Το προφίλ της FITUR στο Twitter ήταν το Νο. 1 Trending Topic στην Ισπανία για τις δύο ημέρες που πραγματοποιήθηκε η έκθεση, με περισσότερες από 500 αναφορές ανά ημέρα σε αυτό το κανάλι.