Περισσότερες οικογένειες και ηλικιωμένοι επιστρέφουν στα ταξίδια διακοπών μετά την πανδημία, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα από την εταιρεία RSM UK.
Μια δημοσκόπηση σε 1.000 άτομα διαπίστωσε ότι περισσότερο από το ένα τρίτο (38%) των Βρετανών καταναλωτών σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό φέτος, από 30% το 2022.
Οι οικογένειες ήταν η πιο πιθανή ομάδα να ταξιδέψουν το 2023, με το 75% να λέει ότι θα πάει διακοπές φέτος.
Φαίνεται επίσης να είναι η χρονιά που οι ταξιδιώτες ηλικίας 55-64 ετών ανακτούν την αυτοπεποίθηση και την αισιοδοξία τους για ταξίδια μετά τον απόηχο του Covid-19.
Μόλις το 14% των ανθρώπων σχεδιάζει να μειώσει τα ταξίδια σύντομης διαμονής 1-4 ημερών τους επόμενους τρεις μήνες και το 10% σκοπεύει να μειώσει τις διακοπές μεγάλης διάρκειας πέντε ημερών ή περισσότερο.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με άλλες πολυτέλειες, όπως το φαγητό και το ποτό έξω, όπου το 40% των καταναλωτών σχεδιάζει να μειώσει τα χρήματα, και τα παρασκευάσματα σε πακέτο και τις παραδόσεις (34% περικοπές).
Εξετάζοντας το εισόδημα των ερωτηθέντων, κάθε κλιμάκιο εισοδήματος αύξησε τα σχέδιά τους να πραγματοποιήσουν ταξίδια μεγάλης ή σύντομης διαμονής στο εξωτερικό φέτος σε σύγκριση με το 2022.
Ωστόσο, υπάρχουν σαφείς αποκλίσεις μεταξύ των σχεδίων των νοικοκυριών υψηλού εισοδήματος και εκείνων με χαμηλά εισοδήματα.
Από αυτούς που κερδίζουν 60.000 £ ή περισσότερα ετησίως, το 54% σχεδιάζει ένα ταξίδι μακράς διαμονής στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό που σταματά στο 22% για όσους κερδίζουν 20.000 £ ή λιγότερο ετησίως.
Για μικρά διαλείμματα παραμονής στο εξωτερικό, το 44% των νοικοκυριών υψηλού εισοδήματος σχεδιάζει να κάνει ένα ταξίδι τους επόμενους 12 μήνες, αλλά μόνο το 11% των νοικοκυριών με χαμηλό εισόδημα.
«Τα ταξίδια all-inclusive είναι πιθανό να είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να μοιράσουν το κόστος των διακοπών, αλλά τελικά θα είναι οι ταξιδιωτικές εταιρείες υψηλών προδιαγραφών που θα έχουν τύχη το 2023.