Ο όμιλος KLM παρουσίασε λειτουργικά κέρδη 706 εκατ. ευρώ με έσοδα 10,7 δισ. ευρώ το 2022 και λειτουργικό περιθώριο 6,6%.

Ζητήματα κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής ενίσχυσης εμπόδισαν την εταιρεία να προσφέρει το επίπεδο υπηρεσιών στο οποίο είναι συνηθισμένοι οι πελάτες και το προσωπικό αντιμετώπισε μεγάλες προκλήσεις.

Τα στοιχεία δείχνουν ωστόσο ότι οι πελάτες είναι πρόθυμοι να συνεχίσουν να ταξιδεύουν.

Τα ετήσια αποτελέσματα φέρνουν την KLM Royal Dutch Airlines πιο κοντά στα αποτελέσματα του 2019, μια επιτυχία που αποδίδεται στην ταχεία ανάκαμψη της ζήτησης για ταξίδια αφότου οι περιορισμοί που σχετίζονταν με τον Covid χαλάρωσαν στις αρχές του 2022.

Βέβαια, η εταιρεία πρόκειται να αντιμετωπίσει αρκετές δυσκολίες το 2023. Οι γεωπολιτικές εντάσεις, ο πληθωρισμός, μια πιθανή ύφεση και η υψηλή τιμή των καυσίμων θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις οικονομικές επιδόσεις της.

Τι δήλωσε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της KLM, Marjan Rintel:

“Έχουμε επιτύχει αυτά τα αποτελέσματα λόγω της εμπιστοσύνης των πελατών μας και της αφοσίωσης των συναδέλφων μας. Οι εργαζόμενοί μας έχουν καταβάλει μια τεράστια προσπάθεια τον περασμένο χρόνο για να προσφέρουν στους πελάτες ποιότητα υπό δύσκολες συνθήκες.

Οι μεγάλες προκλήσεις παραμένουν, αλλά τα αποτελέσματα του 2022 μας δίνουν λόγους για να είμαστε προσεκτικά αισιόδοξοι. Χρωστάμε πολλά στους πελάτες μας και το προσωπικό μας για αυτό. Οι Ολλανδοί ανυπομονούν να συνεχίσουν να ταξιδεύουν και βλέπουμε περισσότερους ανθρώπους να ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο.

Ταυτόχρονα, έχουμε να αντιμετωπίσουμε προκλήσεις όπως ο πληθωρισμός, η τιμή των καυσίμων και η έλλειψη προσωπικού. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε προϊόντα και υπηρεσίες για τους πελάτες μας τα επόμενα χρόνια, με έμφαση στη βιωσιμότητα, κάτι που μπορούμε να επιτύχουμε μόνο με συστηματικό έλεγχο στα κόστη.

Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να προετοιμάσουμε την KLM για το μέλλον και να προσφέρουμε στους πελάτες μας αξέχαστες εμπειρίες”

H KLM ξεπέρασε τις προσδοκίες σε όλες τις αγορές της το 2022, με εξαίρεση την Ασία όπου οι περιορισμοί του Covid-19 συνέχισαν να περιορίζουν την ανάκαμψη, ειδικά στην Κίνα.

Το Cargo για μία ακόμη φορά συνέβαλε σημαντικά στα αποτελέσματα της KLM. Οι τεχνικές υπηρεσίες (Engineering & Maintenance – E&M) ανέκαμψαν επίσης, παρά τους μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης των ανταλλακτικών. H Transavia είχε ένα πολύ καλό καλοκαίρι, με τα έσοδα να επανέρχονται στα προ-Covid επίπεδα.

Η KLM υποδέχθηκε 25,8 εκατομμύρια επιβάτες την προηγούμενη χρονιά και η Transavia 7,7 εκατομμύρια. Λόγω λειτουργικών προβλημάτων στις ελλείψεις προσωπικού στο Schiphol και της KLM, η αξιολόγηση της εμπειρίας πελατών καταγράφηκε στο 37, πολύ χαμηλότερα από τον στόχο 50 στον δείκτη NPS.

Πλέον, με την ηρεμία να έχει επανέλθει σε μεγάλο βαθμό στο Schiphol, ο δείκτης παρουσιάζει ήδη βελτίωση. Οι πελάτες ανταποκρίθηκαν θετικά πέρυσι στην ένταξη της νέας Premium Comfort Class στις διηπειρωτικές πτήσεις.

“Μόλις άρθηκαν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί στις αρχές του έτους, η ζήτηση για τα αεροπορικά ταξίδια ανέκαμψε γρήγορα. Το γεγονός αυτό έδωσε την δυνατότητα στην KLM να αποπληρώσει τα δάνεια που έλαβε από την ολλανδική κυβέρνηση ως μέρους του πακέτου στήριξης το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Ωστόσο η εταιρεία δεν έχει αποπληρώσει ακόμα 1,4 δισ. ευρώ σε προεισπραγμένους φόρους μισθών.

Η αύξηση των επιβατών στις πτήσεις μας προκάλεσε αύξηση του συντελεστή πληρότητας που άγγιξε το 84%. Αυτό είναι ένα καλό σημάδι για την χρονιά μπροστά μας, έχοντας να αντιμετωπίσουμε τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και άλλους ανασταλτικούς παράγοντες.

Κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, αναμένουμε να τερματίσουμε με τα δάνεια που εγγυάται το ολλανδικό κράτος και να τα αντικαταστήσουμε με μια πιστωτική διευκόλυνση με τις συνεργαζόμενες τράπεζές μας” δήλωσε ο κ. Erik Swelheim, οικονομικός διευθυντής της KLM.

H KLM διατήρησε τις προσπάθειές της προς την επιχειρησιακή βιωσιμότητα το 2022. Για παράδειγμα, έγινε καθιερωμένη πρακτική να προστίθεται 0,5% βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF) στα συστήματα καυσίμων των πτήσεων που αναχωρούν από το Άμστερνταμ ενώ από φέτος το ποσοστό αυτό διπλασιάστηκε σε 1%.

Υπέγραψε επίσης συμβάσεις προμήθειας με δύο παραγωγούς SAF, φέρνοντάς την πιο κοντά στο στόχο της να προσθέσει 10% SAF σε όλες τις πτήσεις παγκοσμίως έως το 2030. Η εταιρεία προχώρησε σε περαιτέρω συνεργασία με την Thalys για να ενισχύσει το προϊόν της αεροπορικής/σιδηροδρομικής μεταφοράς στη διαδρομή Βρυξέλλες – Άμστερνταμ.

Και τέλος η πρωτοβουλία SBTi (Science Based Targets) ενέκρινε τους στόχους εκπομπών CO2 της KLM, διασφαλίζοντας ότι η εταιρεία συμμορφώνεται με τους όρους της Συμφωνίας του του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή.