Η αλλαγή του κλίματος και η υπερθέρμανση του πλανήτη μονοπωλεί το ενδιαφέρον των MME και των πολιτικών παγκοσμίως.

Επίσης η κοινή γνώμη ενδιαφέρεται όσο ποτέ για το κλίμα και στηρίζει την στροφή προς τη βιωσιμότητα.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω οι αεροπορικές εταιρείες, πρέπει να προωθήσουν τις τρέχουσες και μελλοντικές πρωτοβουλίες τους, ώστε να μετριάσουν και να μειώσοτυν τη συμβολή τους στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Οι πτήσεις με αεροπλάνα, αντιπροσωπεύουν σήμερα το 2% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η βιομηχανία έχει βελτιώσει την απόδοση καυσίμων κατά 52% και τα αεροσκάφη έχουν γίνει 75% λιγότερο θορυβώδη τα τελευταία 30 χρόνια.

Ωστόσο, η μείωση των εκπομπών άνθρακα άλλων βιομηχανιών, μαζί με τις προβλέψεις ανάπτυξης για τις αερομεταφορές, ασκούν πρόσθετη κοινωνική πίεση στη βιομηχανία, προκειμένου να καλύψει τις παγκόσμιες περιβαλλοντικές ευθύνες μας.

Η σύνοδος Βιώσιμης Αεροπορικής Συνδεσιμότητας της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αερογραμμών, παρείχε μια πλατφόρμα για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.

Η πλατφόρμα είχε θέμα την προώθηση των εργασιών και των πρωτοβουλιών που πραγματοποιούνται, για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.

Τα θέματα περιελάμβαναν τα βιοκαύσιμα, τη μείωση του άνθρακα και την πρωτοποριακή ηλεκτρική πτήση.

 

Η βιωσιμότητα στις πτήσεις μπορεί να γίνει πραγματικότητα, με τη σύμπραξη πολλών φορέων

“Οι επιβάτες εκτιμούν τις αεροπορικές μεταφορές και τα οφέλη που αποκομίζουν σε ένα οικονομικό, πολιτιστικό και προσωπικό επίπεδο”, δήλωσε ο Montserrat Barriga, Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αερογραμμών.

“Ανησυχούμε για τις τρέχουσες συζητήσεις σχετικά με τη φορολογία, για τη μείωση της ζήτησης της εναέριας κυκλοφορίας, δηλαδή της πρόσφατης κοινής δήλωσης από εννέα εθνικούς υπουργούς οικονομικών της ΕΕ.

Οι επιβάτες όχι μόνο επιθυμούν να συνεχίσουν να ταξιδεύουν αλλά πρέπει να το κάνουν, και αυτό μπορεί να γίνει με πιο βιώσιμο τρόπο.

Ο κλάδος έχει ευθύνη, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες χρειάζονται υποστήριξη από κατασκευαστές, κυβερνήσεις και άλλους ενδιαφερόμενους.

Για να καταστήσουμε συμβατούς τους στόχους αειφορίας και τις απαιτήσεις συνδεσιμότητας, χρειαζόμαστε δημόσια κίνητρα για να επιτρέψουμε την τεχνολογική πρόοδο: καθιστώντας τα αειφόρα καύσιμα ευρέως διαθέσιμα και τα εμπορικά ηλεκτρικά αεροσκάφη πραγματικότητα”, συμπληρώνει.