Οι καθημερινές μικροαγορές με πιστωτική κάρτα αεροπορικής εταιρείας από τα Starbucks ή το iTunes συνεισφέρουν περισσότερο στην αμερικανική αεροπορική βιομηχανία απ’ ό,τι οι πωλήσεις εισιτηρίων.

Για εταιρείες όπως η American Airlines που συνεργάζεται με τη Citigroup και την Delta που έχει κάρτες American Express, τα προγράμματα μιλίων είναι η κότα με τα χρυσά αυγά. Κάθε μίλι δίνει στην αεροπορική εταιρεία από 1,5 μέχρι 2,5 σεντς του δολαρίου και οι μεγάλες τράπεζες συγκεντρώνουν δισεκατομμύρια μίλια, που τα μοιράζουν στους κατόχους καρτών κάθε μήνα.

Για τις τράπεζες, οι καταναλωτές που πληρώνουν ετήσιες συνδρομές για τις κάρτες που συγκεντρώνουν μίλια είναι σίγουρο χρήμα. Πρόκειται για άτομα με υψηλότερο από το μέσο όρο εισόδημα, που χρησιμοποιούν πολύ τις κάρτες τους και είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους απέναντι στην τράπεζα.
AdTech Ad

Τα προγράμματα μιλίων, γνωστά επισήμως ως προγράμματα επιβράβευσης πιστών πελατών, έχουν εξελιχθεί σε έναν ξεχωριστό κλάδο με τεράστια περιθώρια κέρδους για τις αεροπορικές εταιρείες. Η μία βασική τους δραστηριότητα είναι η παραδοσιακή, να γεμίζουν αεροπλάνα πουλώντας εισιτήρια στις υψηλότερες δυνατές τιμές, να χρεώνουν τις βαλίτσες και να πουλάνε φαγητά και αναψυκτικά φροντίζοντας παράλληλα να διατηρούν χαμηλά το κόστος. Η άλλη δραστηριότητα είναι η πώληση μιλίων – κυρίως στις μεγάλες τράπεζες, αλλά και σε εταιρείες όπως ξενοδοχεία, γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων κλπ. Και έχει επεκταθεί τόσο πολύ που πλέον φέρνει τα μισά έσοδα σε κάποιες εταιρείες, ανάμεσά τους και η American Airlines Group, η μεγαλύτερη του κόσμου.

Πέρα από τα χρήματα, αυτού του είδους οι συμφωνίες προσφέρουν κάτι ακόμη στις αεροπορικές εταιρείες: σιγουριά. Παραμένουν κερδοφόρες σε καλούς και κακούς καιρούς, καθώς δεν επηρεάζονται ιδιαίτερα από τις οικονομικές συνθήκες. Η συγκέντρωση μιλίων είναι εθιστική για δεκάδες εκατομμύρια Αμερικανούς, ανάμεσά τους και αυτοί που πετάνε συνεχώς λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, η Delta Airlines, αναμένει ότι η συνεργασία της με την American Express θα της φέρνει έσοδα που θα αυξάνονται κατά περισσότερα από 300 εκατ. δολάρια κάθε χρόνο, φτάνοντας τα 4 δισ. μέχρι το 2021. Ενώ η Alaska Air Group θεωρεί πως από τη συνεργασία της με την Bank of America θα κερδίζει περίπου 900 εκατ. δολάρια το χρόνο.

Πηγή : www.insider.gr