Ο πάροχος ταξιδιωτικών πληροφοριών Mabrian ανέλυσε δεδομένα σχετικά με τον προγραμματισμό των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών τις τελευταίες εβδομάδες ως απάντηση στις επιχειρησιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν πολλοί – συγκρίνοντας πόσες πτήσεις είχαν προγραμματιστεί στις 14 Ιουνίου για να πραγματοποιηθούν μεταξύ 1ης και 15ης Ιουλίου, σε σύγκριση με προγραμματισμένες πτήσεις για την ίδια περίοδο από τις 28 Ιουνίου.*

Ο Carlos Cendra , Διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ στη Mabrian σχολιάζει: “Είναι πολύ ασυνήθιστο να βλέπεις αεροπορικές εταιρείες να ακυρώνουν προγραμματισμένες πτήσεις σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, κυριολεκτικά εβδομάδες πριν από την απογείωση, ακριβώς στην κορύφωση της καλοκαιρινής περιόδου. Απλά κοιτάω τις δέκα καλύτερες ακυρώσεις με βάση αυτά τα δεδομένα, και μπορούμε να δούμε πάνω από 2.000 πτήσεις που ακυρώθηκαν σε όλη την Ευρώπη μόνο για την περίοδο από 1 έως 15 Ιουλίου. Δεν έχουμε δει ποτέ κάτι τέτοιο και είναι μια αντανάκλαση των εργασιακών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια αυτή τη στιγμή, δεν μπορούν να επιστρέψουν στα επίπεδα χωρητικότητας του 2019.

«Ωστόσο, ενώ ο συνολικός αριθμός ακυρωμένων πτήσεων της easyJet είναι 1.394, ως ποσοστό της αεροπορικής χωρητικότητας, είναι δίκαιο να επισημάνουμε ότι αυτό είναι μόλις 5,5% (ή μία στις 20 πτήσεις) και ότι, ίσως παραδόξως, είναι η Turkish Airlines που έχει το υψηλότερο ποσοστό ακυρωμένων πτήσεων, σχεδόν 7%.

«Στην πραγματικότητα, πρέπει να διατηρήσουμε κάποια προοπτική σε αυτή τη συνολική κατάσταση, καθώς όταν εξετάζουμε τους συνολικούς αριθμούς ως προς το ποσοστό της αεροπορικής χωρητικότητας μιας αεροπορικής εταιρείας, αυτό που παρατηρούμε είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις οι ακυρώσεις σε σχετικούς όρους είναι πολύ χαμηλές – Το χαμηλότερο ποσοστό μεταξύ των κορυφαίων 10 είναι η Air Europa με λιγότερο από 0,5% των πτήσεων που ακυρώθηκαν, πράγμα που σημαίνει ότι 199 από τις 200 εξακολουθούν να έχουν προγραμματιστεί να πετάξουν.

«Παρόλα αυτά κάθε ακύρωση αντιπροσωπεύει έναν εφιάλτη διακοπών για κάποιον και μια απώλεια εσόδων για την αεροπορική εταιρεία: κανείς δεν κερδίζει εδώ και σαφώς ως κλάδος απέχουμε πολύ από την επίλυση του προβλήματος».

*ΣΗΜΕΙΩΣΗ: αυτά τα δεδομένα δεν περιλαμβάνουν πτήσεις που ακυρώθηκαν την τελευταία στιγμή και βασίζονται στον προγραμματισμό.