Η ψηφοφορία των Βρετανών υπέρ της εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), τον Ιούνιο του 2016 -κοινώς γνωστή ως Brexit- θα έχει συνέπειες στην τουριστική βιομηχανία της χώρας, καθώς και στην Ευρώπη.

Το Brexit ήταν ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα στη Διεθνή Έκθεση WTM το 2016. Επίσης αποτελεί το θέμα ενός ολόκληρου κεφαλαίου στην 7η έκδοση του «Industry Report» που παρουσιάστηκε στο Λονδίνο και ήταν το κυρίαρχο θέμα διάφορων συνεδρίων.

Για την πλειοψηφία των Βρετανών τουριστών που διέμειναν για  τουλάχιστον επτά νύχτες στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια του περσινού καλοκαιριού , το Brexit αναμένεται να αυξήσει τους ναύλους των ταξιδίων. Ειδικότερα, το  44% είναι πεπεισμένοι ότι οι αλλαγές στη συναλλαγματική ισοτιμία μεταξύ της βρετανικής λίρας και του ευρώ θα ανεβάσει τις τιμές, ενώ το 43% το θεωρεί επικίνδυνο.
Ενδιαφέρουσες συναλλαγματικές τιμές για τους ξένους επισκέπτες

Το εν λόγω φαινόμενο από την άλλη πλευρά, θα έχει θετικές συνέπειες στον εισερχόμενο τουρισμό της Μεγάλης Βρετανίας.
“Η πτώση της τιμής της βρετανικής λίρας θα προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες σε σύντομο χρονικό διάστημα», δήλωσε η Caroline Bremner, διευθύντρια έρευνας για τον τουρισμό και τα ταξίδια της Euromonitor International προσθέτοντας ταυτόχρονα ότι “θα επωφεληθούν από την ευνοϊκή συναλλαγματική ισοτιμία για τις δαπάνες τους στο Ηνωμένο Βασίλειο.”

Ο Ιούλιος του 2016 ήταν επίσης ο μήνας κατά τον οποίο ο εισερχόμενος στη Βρετανία τουρισμός ήταν ο καλύτερος όλων των εποχών, με 3,8 εκατ. διεθνείς επισκέψεις (+ 2% μέσα σε ένα χρόνο). Το 42% των επαγγελματιών του τουρισμού που βρέθηκαν στην WTM 2016, ωστόσο, πιστεύουν ότι η ψήφος υπέρ του Brexit είχε αρνητικό αντίκτυπο στη φήμη της Βρετανίας ως τουριστικού προορισμού.

Οι Βρετανοί ταξιδεύουν … στη Μεγάλη Βρετανία!

Άλλες συνέπειες που προβλέπονται από τους ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου είναι επίσης η πιθανή απώλεια της ευρωπαϊκής τους κάρτας υγείας σε ποσοστό 31%, η αύξηση της αναμονής για να εισέλθουν σε ξένα εδάφη σε ποσοστό 24% και η αύξηση του κόστους για τη χρήση των κινητών τηλεφώνων εκτός των συνόρων τους κατά 20%.
Επιπλέον, το 17% φοβούνται μια πτώχευση της ταξιδιωτικής ασφάλισης τους, και το 14% πιστεύουν ότι το Brexit θα οδηγήσει σε μείωση του χρυσού-ακόμα και μια εξαφάνιση της αποζημίωσης σε περίπτωση ματαίωσης της πτήσης τους.Τα βρετανικά ταξιδιωτικά γραφεία και οι tour operators, που θα έχουν λιγότερες πωλήσεις μετά το Brexit θα πρέπει να βρουν λύσεις για να επανατοποθετήσουν τις υπηρεσίες τους. Και μπορεί να μη χρειάζεται να κοιτάξουμε πολύ μακριά.